Svårstartad när den är varm.

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Svårstartad när den är varm.

Inlägg av GuzziKungen »

Efter Kjelles mirakelhjälp så återstår det bara ett problem med frugans Florida 650.
Efter att den blivit varm så är det ett h-vete att få i gång den på startmotorn (efter t.e.x tjuvstopp) , med rull så går den igång på rotmos.
Är det någon som har ett bra tips på åtgärd?? :roll:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: Svårstartad när den är varm.

Inlägg av Janne G »

Hej, ett långskott. När man hölls med bilar på 70-och 80-talen drabbades man ibland av detta fenomen
och lösningen var flera gånger kondensatorn. Med tanke på tekniken i våra Guzzi kan det vara något att
titta på. Finns det en kondensator?
Gusse
west
Guzzifantast
Inlägg: 67
Blev medlem: 24 nov 2007, 20:40
Ort: Laholm

Re: Svårstartad när den är varm.

Inlägg av west »

Kanske långskott,- men inte felskott (?).
Samma symptom med Lario'n åtgärdades med nya kondensatorer monterat vid tändspolarna. Jag har använd vanliga foliekondensatorer (originalvärde 0,25uF) och det verkar fungera bra. En kondensator har väl egentligen inte på ett varmt motorblock att göra,- fast dessa höll ju ändå mer än 25 år. Nog inget att klaga på...
Aktuellt:
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Svårstartad när den är varm.

Inlägg av GuzziKungen »

Tack grabbar , det skall testas!
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar