Växellådsproblem, EV -01

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

guzziper
Guzziåkare
Inlägg: 43
Blev medlem: 19 apr 2010, 13:01
Mina motorcyklar: Califonia EV -02

Växellådsproblem, EV -01

Inlägg av guzziper »

Jag har en Califonia EV -01 som dras med problemet att ettan växel gärna "glider" ut till friläge när jag släpper upp kopplingen. Det är värst när jag stillastående går från friläge och trampar i ettan (t ex vid rödljus). Det funkar bättre om jag växlar ner med jag rullar och väntar på grönt ljus med kopplingen indragen. För två år sedan plockade jag ur växellådan och en kunnig medlem i klubben tog isär den, men kunde inte hitta något fel. Rådet jag fick var att vrida på en justeringsskruv som sitter bak på lådan och som är mer eller mindre omöjlig att komma åt. Finns det någon som har en idé om vad lådtrasslet beror på. Och finns det någon som vet hur tusan man kommer åt att vrida på justerskruven? Den som kan hjälpa mig med det här kan räkna med en livslång vänskap.
Per
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Växellådsproblem, EV -01

Inlägg av GuzziKungen »

Vill minnas att min California var lika dan.
Men ofta så funkade det då man lät växeln gå ner samtidigt man släpper lite på kopplingen (hakade i bättre då).
Kan minnas fel.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar