www.fordonshandel.se

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1284
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

www.fordonshandel.se

Inlägg av geguzzi »

frågor och svar från http://www.fordonshandel.se

1. Hur fungerar garanti hos er? Finns det något som inte täcks av garanti?
Garantin är uppbygd i två delar när det gäller Moto guzzi, vi tecknar en garanti hos Autoconcept för snabb service i garantifrågor se under information på webbsidan, du har även en fabriksgaranti som är svår att tillämpa eftersom auktoriserade handlare i Sverige inte gärna hjälper folk som köpt motorcyklar utanför återförsäljarledet trots att dom kommer från samma källa, men i dessa fall då det finns en fabriksgaranti gör du en felanmälan till Autoconcept som mer än gärna hjälper dig att tillämpa garantin då dom slipper kostnader för reparationen.



2. Hur fungerar det i fall Moto guzzi gör en recall på någon del? Kan jag får det utbytt genom er i så fall?
Recall på stora operationer avhjälps genom oss, vi skickar då ner fordonet till Moto guzzi smådelar byter vi ute hos kund med hjälp av lokal verkstad.



3. Blir jag första ägare på den?

Ja du blir första ägare på fordonet och det blir även svensksålt.

4. Ifall jag väljer leverans hem hur mycket måste jag skruva ihop själv?
Endast batteriet behöver sättas dit för att få den körklar.

5. Måste man vänta på regplåtar eller är de redan klara på cykeln vid leverans?
Registreringshandlingar tar 5 arbetsdagar från att vi mottager fordonet till sverige.

För att lägga din order gå in på http://www.fordonshandel.se




Med vänliga hälsningar
With Best regards
Sebastian

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av Guzzi-Leif »

De var med på min lista över tänkbara leverantörer men jag fegade ur och tog en av de officiella i stället.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av franssos »

Jag har lämnat flera förfrågan till dom om en Bellagio Luxury , det blev ingen svar hittills, studerar även mobile.de.
Nu finns det gott om tid innan nästa vår.
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av franssos »

Det behövdes inte vänta på nästa vår, Fordonshandel gjorde sitt jobb och en ny Bellagio är beställd, den kommer snart, Mona blir glad eftersom den blir hennes :D
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av GuzziKungen »

GRATTIS :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av franssos »

GuzziKungen skrev:GRATTIS :D
Tack, Bellagio kommer i början av oktober, vi tog en sväng med hojarna för att besöka Peter på fordonhandel idag och jag fick bra svar på mina frågor, fick även veta att ut över dom 12 månader garanti som följer med hojen kan man teckna flera år till dock högsta 5 år.
Om jag minns rätt det kostar 2000 kronor för varje extra år.
Läste att bilsport och MC lämna 10% rabatt på fordon köpta hos fordonhandel.se.
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av Guzzi-Leif »

Bara att gratulera!
Fortsätt gärna berätta om hur det fortlöpte vid o efter leverans.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: www.fordonshandel.se

Inlägg av franssos »

Guzzi-Leif skrev:Bara att gratulera!
Fortsätt gärna berätta om hur det fortlöpte vid o efter leverans.
Jag ser det som min plikt :wink:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Skriv svar