Jag har en undran, på dom nya Guzzi 2013 år modell, jag vill veta om det skall moment efterdra topblock muttrar i samband med den allra första service vid 150 mil.
Jag har för mig att detta gjordes på dom cyklar som var ny när jag var 15 sådär..
Jag ska också kolla Nevadan med sin höga motorolja förbrukning i vinter och plocka ner cylindrarna och vill veta om topblock skall efterdra efter sin första tur
Topblock
Moderator: Moderatorer
-
Mårten
- Guzzifantast
- Inlägg: 79
- Blev medlem: 07 jul 2010, 19:38
- Mina motorcyklar: 1200 Sport -12
- Ort: Gävle
Re: Topblock
I användarmanualen för min 1200 Sport -12 finns angivet vad som ingår/skall göras vid de olika serviceintervallen.
Vid 150 mil skall bl a ventilspelet kollas och justeras men det står inget om kontroll och efterdragning av topplocksbultarna.
I användarhandboken står det vilka åtgärder som skall ingå i de olika servicetillfällena - bl a 150-milaservicen.
Titta under Scheduled maintenence eller Programmed maintenence (det kommer ganska långt bak i handboken).
Jag kollade vad som stod i användarhandboken för 2008 års Bellagio och där nämner man inget om topplocksbultarna.
Fanns tyvärr ingen handbok för 2013 års modell där jag tittade.
Dock finns det ett helt gäng användarhandböcker till en uppsjö Guzzi-modeller här:
http://www.thisoldtractor.com/gtbender/ ... anuals.htm
Vid 150 mil skall bl a ventilspelet kollas och justeras men det står inget om kontroll och efterdragning av topplocksbultarna.
I användarhandboken står det vilka åtgärder som skall ingå i de olika servicetillfällena - bl a 150-milaservicen.
Titta under Scheduled maintenence eller Programmed maintenence (det kommer ganska långt bak i handboken).
Jag kollade vad som stod i användarhandboken för 2008 års Bellagio och där nämner man inget om topplocksbultarna.
Fanns tyvärr ingen handbok för 2013 års modell där jag tittade.
Dock finns det ett helt gäng användarhandböcker till en uppsjö Guzzi-modeller här:
http://www.thisoldtractor.com/gtbender/ ... anuals.htm
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Topblock
Tack för ditt svar ,ska avvakta lite ifall jag får flera åsikt och sätta i gång därefter. 
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....