Topblock

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13

Topblock

Inlägg av franssos »

Jag har en undran, på dom nya Guzzi 2013 år modell, jag vill veta om det skall moment efterdra topblock muttrar i samband med den allra första service vid 150 mil.
Jag har för mig att detta gjordes på dom cyklar som var ny när jag var 15 sådär..
Jag ska också kolla Nevadan med sin höga motorolja förbrukning i vinter och plocka ner cylindrarna och vill veta om topblock skall efterdra efter sin första tur
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Mårten
Guzzifantast
Mina motorcyklar: 1200 Sport -12

Re: Topblock

Inlägg av Mårten »

I användarmanualen för min 1200 Sport -12 finns angivet vad som ingår/skall göras vid de olika serviceintervallen.
Vid 150 mil skall bl a ventilspelet kollas och justeras men det står inget om kontroll och efterdragning av topplocksbultarna.

I användarhandboken står det vilka åtgärder som skall ingå i de olika servicetillfällena - bl a 150-milaservicen.
Titta under Scheduled maintenence eller Programmed maintenence (det kommer ganska långt bak i handboken).

Jag kollade vad som stod i användarhandboken för 2008 års Bellagio och där nämner man inget om topplocksbultarna.
Fanns tyvärr ingen handbok för 2013 års modell där jag tittade.
Dock finns det ett helt gäng användarhandböcker till en uppsjö Guzzi-modeller här:
http://www.thisoldtractor.com/gtbender/ ... anuals.htm
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13

Re: Topblock

Inlägg av franssos »

Tack för ditt svar ,ska avvakta lite ifall jag får flera åsikt och sätta i gång därefter. :wink:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Skriv svar