Renovering motor/låda
Moderator: Moderatorer
-
motoguzzi87
- Guzziåkare
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 20 mar 2007, 13:25
- Mina motorcyklar: MG Le Mans IV -87
fd:
Honda CX500E
CB900F, F2
CB1100R - Ort: Linköping
Renovering motor/låda
vem skulle ni lämna en guzzi motor och låda till för en renovering?
- ekoxen
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 555
- Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
- Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10
Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES - Ort: Hammar, Kungälv
Re: Renovering motor/låda
Jag fick min Centauro-låda översedd av Rolf Halvorsen (samma användarnamn här på forumet) i Gjövik, Norge, i veckan. Han har även "byteslådor" så du kan lämna in din och få en färdig med dig hem om han har din modell "på lager". Resa/förtullning är ju ett aber, man jag passade på att åka skidor (Trysil) i vårt vackra grannland
Vad gäller motorrenovering så har jag blivit rekommenderad Stigs Motormekaniska i Axvall, Skara:
http://www.stigsmotormekaniska.se.
Har hämtat delar där åt Johan och fick ett gott intryck av ägaren och verksamheten. Han har även kontakt med en firma i Kållered, PM:a honom (användarnamn "johan") för bättre info.
EDIT: Ser ju nu att du har en LM IV. Rolf har en renoverad låda till den hemma, jag kollade just det eftersom lådan på min IV också behöver översyn.
Lycka till!
Micke
Vad gäller motorrenovering så har jag blivit rekommenderad Stigs Motormekaniska i Axvall, Skara:
http://www.stigsmotormekaniska.se.
Har hämtat delar där åt Johan och fick ett gott intryck av ägaren och verksamheten. Han har även kontakt med en firma i Kållered, PM:a honom (användarnamn "johan") för bättre info.
EDIT: Ser ju nu att du har en LM IV. Rolf har en renoverad låda till den hemma, jag kollade just det eftersom lådan på min IV också behöver översyn.
Lycka till!
Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
-
Rolf Halvorsen
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 118
- Blev medlem: 10 jun 2007, 20:12
Re: Renovering motor/låda
Hei Micke og tack for den fine omtalen.
Jo jeg har flere ferdig renoverade girkasser.
Hilsen
Rolf Halvorsen
Gjøvik (120km nord av Oslo)
+47 950 20 006
rolf.i.halvorsen@nammo.com
Jo jeg har flere ferdig renoverade girkasser.
Hilsen
Rolf Halvorsen
Gjøvik (120km nord av Oslo)
+47 950 20 006
rolf.i.halvorsen@nammo.com