Renovering motor/låda

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

motoguzzi87
Guzziåkare
Inlägg: 38
Blev medlem: 20 mar 2007, 13:25
Mina motorcyklar: MG Le Mans IV -87
fd:
Honda CX500E
CB900F, F2
CB1100R
Ort: Linköping

Renovering motor/låda

Inlägg av motoguzzi87 »

vem skulle ni lämna en guzzi motor och låda till för en renovering?
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Renovering motor/låda

Inlägg av ekoxen »

Jag fick min Centauro-låda översedd av Rolf Halvorsen (samma användarnamn här på forumet) i Gjövik, Norge, i veckan. Han har även "byteslådor" så du kan lämna in din och få en färdig med dig hem om han har din modell "på lager". Resa/förtullning är ju ett aber, man jag passade på att åka skidor (Trysil) i vårt vackra grannland 8)

Vad gäller motorrenovering så har jag blivit rekommenderad Stigs Motormekaniska i Axvall, Skara:
http://www.stigsmotormekaniska.se.
Har hämtat delar där åt Johan och fick ett gott intryck av ägaren och verksamheten. Han har även kontakt med en firma i Kållered, PM:a honom (användarnamn "johan") för bättre info.

EDIT: Ser ju nu att du har en LM IV. Rolf har en renoverad låda till den hemma, jag kollade just det eftersom lådan på min IV också behöver översyn.

Lycka till!

Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Rolf Halvorsen
GuzziFanatisk
Inlägg: 118
Blev medlem: 10 jun 2007, 20:12

Re: Renovering motor/låda

Inlägg av Rolf Halvorsen »

Hei Micke og tack for den fine omtalen.

Jo jeg har flere ferdig renoverade girkasser.

Hilsen
Rolf Halvorsen
Gjøvik (120km nord av Oslo)
+47 950 20 006
rolf.i.halvorsen@nammo.com
Skriv svar