Power commander till min Rosso Corsa
Moderator: Moderatorer
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Tjenare Nicke
Jag har haft lite kontakt med Cliff och det är sw3 som ska tydligen sättas på on så att varvräknaren börjar fungera igen.
Sedan så trodde jag att man kunde få förslag på ändringar från körning eller logg men det är bara om du har luftmätare ( avgasmätare).
Hans förslag är att man ändrar lite ca 5% genom "try and error".
Har inte hunnit köra mer än en gång hittils och hinner nog inget på 3 veckor för jag far till Thailand och jobbar på måndag och 2 veckor framåt.
Vi hörs
Jag har haft lite kontakt med Cliff och det är sw3 som ska tydligen sättas på on så att varvräknaren börjar fungera igen.
Sedan så trodde jag att man kunde få förslag på ändringar från körning eller logg men det är bara om du har luftmätare ( avgasmätare).
Hans förslag är att man ändrar lite ca 5% genom "try and error".
Har inte hunnit köra mer än en gång hittils och hinner nog inget på 3 veckor för jag far till Thailand och jobbar på måndag och 2 veckor framåt.
Vi hörs
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Stackars dig. Bli nu inte tigermat bara.
Man kanske skulle behöva köpa sig en lambdasond. Det är ju rätt kul att pilla till optimala värden när man nu kan få både förslag och återkoppling.
Har inte kollat upp om denna skulle passa, men kostnaden är ju iaf. inget att bråka om. Finns med allt från en till fyra kablar. Jag har iaf. Uttag för sensor både på Termignonipiporna och på Quat-D-centralburken...
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ium-52980/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... BEL-52950/
Man kanske skulle behöva köpa sig en lambdasond. Det är ju rätt kul att pilla till optimala värden när man nu kan få både förslag och återkoppling.
Har inte kollat upp om denna skulle passa, men kostnaden är ju iaf. inget att bråka om. Finns med allt från en till fyra kablar. Jag har iaf. Uttag för sensor både på Termignonipiporna och på Quat-D-centralburken...
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ium-52980/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... BEL-52950/
Ciao / Ne
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Nicke, låter intressant.
Jag tror inte att jag har något uttag på mitt sysytem men jag skall kolla.
Men Nicke sitter det någon kontakt också som är för förbredd för Lambdan???
Jag tror inte att jag har något uttag på mitt sysytem men jag skall kolla.
Men Nicke sitter det någon kontakt också som är för förbredd för Lambdan???
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Du menar om det finns någon kontakt/uttag för sensorn på själva lådan?
Jag vill minnas att jag har ett sådant monterat. Skall kolla hur det ser ut... Annars kopplar man in direkt på kortet.
Skall man få "bra" värden så skall man använda sig av en bredbandssensor, de "modernaste - 5:e generationens, behöver tydligen lite mer prylar för att anslutas, en smalbandare skall gå att ansluta direkt till MyECU:n.
Här finns lite att läsa:
http://guzzitech.dk/bikes/past-projects ... 00i/my16m/
Under rubriken "Cloosed loop" på MyECU-hemsidan finns det en beskrivning hur sensorn skall kopplas in i olika versioner av ECU:n (och en rekommendation över vad man helst skall välja för sensor med avseende på antal kablar).
Här är en länk till det som tycks vara state of the art-prylar (189 usd)
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php
Kolla in denna instruktiva film (en av flera):
http://www.innovatemotorsports.com/resources/lm101.php
Jag vill minnas att jag har ett sådant monterat. Skall kolla hur det ser ut... Annars kopplar man in direkt på kortet.
Skall man få "bra" värden så skall man använda sig av en bredbandssensor, de "modernaste - 5:e generationens, behöver tydligen lite mer prylar för att anslutas, en smalbandare skall gå att ansluta direkt till MyECU:n.
Här finns lite att läsa:
http://guzzitech.dk/bikes/past-projects ... 00i/my16m/
Under rubriken "Cloosed loop" på MyECU-hemsidan finns det en beskrivning hur sensorn skall kopplas in i olika versioner av ECU:n (och en rekommendation över vad man helst skall välja för sensor med avseende på antal kablar).
Här är en länk till det som tycks vara state of the art-prylar (189 usd)
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php
Kolla in denna instruktiva film (en av flera):
http://www.innovatemotorsports.com/resources/lm101.php
Ciao / Ne
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Ja då är Lamdan beställd. Värsta ska man ha, en Innovate LC-2. Nu gäller det bara att fixa någon som kan svetsa rostfritt.
Skall dit med muttern för jag har inget fäste för Lamda på Mistral mellanbiten.
Mailade med Cliff och han tyckte det var det bästa för att få ut så mycket av MyEcun som möjligt.
Återkommer / Sir Jari
Skall dit med muttern för jag har inget fäste för Lamda på Mistral mellanbiten.
Mailade med Cliff och han tyckte det var det bästa för att få ut så mycket av MyEcun som möjligt.
Återkommer / Sir Jari
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Cool!
Vad kostade den?
Kanske man måste beställa en. En annan har ju både hål & skruv...
Vad kostade den?
Kanske man måste beställa en. En annan har ju både hål & skruv...
Ciao / Ne
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Du är lycklig du. Det är nog det tuffaste jobbet med att sätta dit muttern o svetsa.
Priset 1895:-
http://www.mrtuning.se/advanced_search_ ... words=lc-2
Priset 1895:-
http://www.mrtuning.se/advanced_search_ ... words=lc-2
-
Lasse.
- Guzzifantast
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 10 jun 2009, 18:30
- Mina motorcyklar: I Garaget:
-Guzzi Quota 1100 ES,-99.
-Guzzi 850cc LM III,-82.
-SWM RS 320cc TL,–82.
Sålda hojar:
-Honda XL 250cc Motosport,-74.
-Honda XL 350cc,–76.
-Moto Morini 500cc SEI-V,-82.
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Hej! Jari
Jag kan Tig-svetsa dit din mutter åt dig! Om du har vägarna förbi Södra Stockholms län…..
Obs!
Glöm ej att fixa en extra jord punkt/en skruv tig-svetsad i samma rör del som bredbandslamdan ska sitta monterad i.
( En jordfläta skruvas fast i mellan v-lådan & röret. Ett tipps som jag fick av Ultramotor i Södertälje)
Mvh. Lasse.
Jag kan Tig-svetsa dit din mutter åt dig! Om du har vägarna förbi Södra Stockholms län…..
Obs!
Glöm ej att fixa en extra jord punkt/en skruv tig-svetsad i samma rör del som bredbandslamdan ska sitta monterad i.
( En jordfläta skruvas fast i mellan v-lådan & röret. Ett tipps som jag fick av Ultramotor i Södertälje)
Mvh. Lasse.
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Ja kanske lite långt till Södertälje. Men tack för tipset med jordpunkten.
Hoppas att vi ses i sommar, Bergslagen??

Hoppas att vi ses i sommar, Bergslagen??
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Hej
Nu sitter Lamdan på plats och ser bra ut, förutom att jag inte behärskar att ställa in allt.
Jag får inte kontakt med datorn och ecun. Cliff har skickat en AVR pocket programmer till dom nya ecu:na. Jag fattar inte hur jag skall kommunisera med ecun då det inte går att ställa om programmet (ECU Controll1.66) med en USB port????? Jag behöver detta för att ställa in o2 ingången, eller??
Raz du som verkar kunna allt om denna enhet kan du inte ringa mig. Kanske lite tips och råd.
Eller någon annan som kan detta.
Rosson går men inte bra !!!
Sir Jari 070-5508417
Nu sitter Lamdan på plats och ser bra ut, förutom att jag inte behärskar att ställa in allt.
Jag får inte kontakt med datorn och ecun. Cliff har skickat en AVR pocket programmer till dom nya ecu:na. Jag fattar inte hur jag skall kommunisera med ecun då det inte går att ställa om programmet (ECU Controll1.66) med en USB port????? Jag behöver detta för att ställa in o2 ingången, eller??
Raz du som verkar kunna allt om denna enhet kan du inte ringa mig. Kanske lite tips och råd.
Eller någon annan som kan detta.
Rosson går men inte bra !!!
Sir Jari 070-5508417
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Värst vad du jobbar!
Sväng förbi här så får du låna modemet av mig.
Sväng förbi här så får du låna modemet av mig.
Ciao / Ne
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Power commander till min Rosso Corsa
Jag textredigerade mappen i datorn och ändrade inställningen till ingång 1. Nu fungerar Lamdan och ger värden tillbaka.
Provkörde en kort tur då det gick inte att köra igår då regnet vräkte ner. Ändrade värden från ecu:n och nu går den ganska bra.
Gjorde bara en kort tur då jag åker till Polen på jobb så jag hann inte göra någon längre tur.
Fortsättning följer.....
Sir Jari
Provkörde en kort tur då det gick inte att köra igår då regnet vräkte ner. Ändrade värden från ecu:n och nu går den ganska bra.
Gjorde bara en kort tur då jag åker till Polen på jobb så jag hann inte göra någon längre tur.
Fortsättning följer.....
Sir Jari