Ljuddämpare Norge

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

strömstadjan
UppKomling
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 maj 2014, 11:12
Mina motorcyklar: Nuvarande:Ducati ST4S 2002
Husqvarna rödmyra 1950

Ljuddämpare Norge

Inlägg av strömstadjan »

Finns det någon som har bytt ljuddämpare på Norge 4 ventilare?
Vilket märke och behövs det någon omappning?
Stuper
Guzziåkare
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jul 2007, 14:30
Ort: Ulricehamn

Re: Ljuddämpare Norge

Inlägg av Stuper »

Hej.
Jag har använt en slip-on Mistral för katalysator på min Norge 1200 . 2 eller 4 ventiler nämndes aldrig. Ingen ommappning.
Ger klart bättre effekt vid höga varvtal, annars ingen skillnad. Med ”noise-killer” instoppad tappar man alla fördelar. Fått många kommentarer som, den låter som en stor två cyl. hoj ska låta när allt är perfekt. Vissa grannar har dock en annan uppfattning.
För semestern ner på kontinenten bytte jag till original dämpare eftersom det finns risk för körförbud i Tyskland och sen använder jag originalet även hemma. God grannsämja har ju också ett värde.

Mvh
StureP
Skriv svar