Provar igen. Du som har erfarenhet av nya V7- motorn med enkelt trottelhus (från -12 tror jag), känner du igen det här: vibrerar elakt mellan 3600-3900, typ lagborrmaskin vid pådrag, särskilt på 4:an och 5:an? Och går fint överallt annars i registret?
Jag frågar för att få nån känsla för om det är en typegenskap ("they all do that, sir") eller om jag ska driva på att få den kollad ¨på garantin. Som det är nu så kommer jag på mig själv att undvika de varvtalen. Illa nog att byta hoj, faktiskt. Alltså, är detta en del av Guzzi-själen eller inte? Vad säger ni som kan?
//Olof
Gör alla nya V7 så här?
Moderator: Moderatorer
-
OlofE
- Guzziåkare
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
- Mina motorcyklar: V7 Special -12
- Ort: Råå
Gör alla nya V7 så här?
Olof
Råå
Råå
- Bollbert
- Guzziåkare
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 06 aug 2014, 07:57
- Mina motorcyklar: Guzzi V7II SPECIAL RACER
- Ort: Örebro
Re: Gör alla nya V7 så här?
Hej Olof. Har jag rätt om jag gissar du har på högsta växeln vibrationer mellan 100-110km/h? Jag har ju inte testat någon V7:a men inte är dom väl kända för att vibrera speciellt mycket?
Jag kör BMW boxer just nu och även den vibrerar rätt bra från 5000rpm och uppåt. Det är väl bara GoldWing och linkande bjässar som har motorkaraktär likt en elmotor.
Det måste väl finnas några här på forumet som har erfarenhet att dela med sig av.
Jag kör BMW boxer just nu och även den vibrerar rätt bra från 5000rpm och uppåt. Det är väl bara GoldWing och linkande bjässar som har motorkaraktär likt en elmotor.
Det måste väl finnas några här på forumet som har erfarenhet att dela med sig av.
-
OlofE
- Guzziåkare
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 04 feb 2014, 21:22
- Mina motorcyklar: V7 Special -12
- Ort: Råå
Re: Gör alla nya V7 så här?
Det blev klart bättre när den stackars motorn slapp gå tokmagert. Det vibrerar fortfarande, men på ett mjukare och mycket mer behagligt sätt. Sen börjar jag nog inse att V7 trivs på varv mycket mer än vad jag hade klart för mig. Håll den över 4500 bara, så sjunger den. En fråga om mindset.
Apropå det, ECU:n klipper vid 7000 rpm och det känns ganska lagom. Men vad tål bottendelen på smallblockaren egentligen? Nån på nätet nämde 8000 som säkert, medan 8500 och över ger ras med tiden. Nån spom vet om det stämmer?
//Olof
Apropå det, ECU:n klipper vid 7000 rpm och det känns ganska lagom. Men vad tål bottendelen på smallblockaren egentligen? Nån på nätet nämde 8000 som säkert, medan 8500 och över ger ras med tiden. Nån spom vet om det stämmer?
//Olof
Olof
Råå
Råå