nu har Grison som var till salu här fått ett nytt hem
Vi hade dock lite problem med att få igång den.
Den startade som den skulle först, men sedan stannade den efter ett tag på tomgång.
Batteriet var inte riktigt fulladdat, så efter många startförsök utan framgång så tog det slut.
Vi tog då och kopplade dit startkablar, men det det gick inte så bra det heller, den tuffade till ett par gånger bara.
Så vi tog bort stiften som var helt blöta och torkade av dem, tog även startgas som nu också inhandlats.
Denna gången så gick den igång med en väldig massa rykande, men det var nog bara att vänta sig efter alla startförsök.
Resan hem på cirka 2,5 mil gick bra och den känns och låter som den ska, men den ryker väl mycket när man släpper på gasen.
Det ryker inget särskilt vid gaspådrag eller jämn gas, bara när man släpper gasen helt så ryker det.
Den har bara gått 1400 mil och servats på verkstad regelbundet.
Är det någon som har några förslag på vad detta rökmoln vid gassläpp kan bero på?
/Peter