Verkstads handbok

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Blacken
UppKomling
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Breva 06.
Suzuki gsx 1100G

Verkstads handbok

Inlägg av Blacken »

Tjaba i förskingringen, vars kan man få tag i en ordentlig verkstads handbok till en 1100 breva?. Och hur justerar man bakbroms pedalen/armen?...
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX

Re: Verkstads handbok

Inlägg av geguzzi »

Hej

på Guzzitek hittar du alla böcker bara ladda ner

https://www.guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Blacken
UppKomling
Suzuki gsx 1100G

Inlägg av Blacken »

geguzzi skrev:
27 mar 2025, 19:37
Hej

på Guzzitek hittar du alla böcker bara ladda ner

https://www.guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm
Tackar :) Men det står inte ett skvatt om hur man vare sig demonterar bakre bromscylinder, eller hur man justerar bromsarmens rörelselängd. Den tar nu så långt ner att man knappt alls kan lägga ner knarren vid högersväng, utan att dojjan/tårna tar i marken :evil: ....

geguzzi
Blacken
UppKomling
Suzuki gsx 1100G

Inlägg av Blacken »

Har kommit på hur man justerar slaget på fotbromsarmen, man demonterar bromsarmen från fästet (skruv insex) och drar ut hela konkarongen ur sin recess, sedan så lossar man M10 låsmutter på tryckstång, och sedan justerar den till passande längd (Sätta dit, skruva dit skruv, kolla slag, demontera hela konkarongen, skruva tryckstång, sätta dit osv, osv.) Och det är rena kronofogden :twisted: att få dit skrotet :twisted: :twisted: ...
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX

Inlägg av geguzzi »

Hoppas. det blev bra, se till att inget luft i system då kan bli svampig, om du har kompressor köp en bromsluftar☺

Geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Blacken
UppKomling
Suzuki gsx 1100G

Inlägg av Blacken »

geguzzi skrev:
30 mar 2025, 08:53
Hoppas. det blev bra, se till att inget luft i system då kan bli svampig, om du har kompressor köp en bromsluftar☺

Geguzzi
geguzzi skrev:
30 mar 2025, 08:53

Geguzzi
Jo det funkade, men misstänker luft i system, både hand och fotbroms, har varit svampiga sedan inköp, men den klarade bes i allafall. Men jämför man med min suka som är mer än "Germansk" i ansättning och funktion, så blir man fundersam på bes...
Skriv svar