Effekt ljuddämpare till V7 Classic

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Mayr
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 feb 2009, 21:03

Effekt ljuddämpare till V7 Classic

Inlägg av Mayr »

Hejsan är ny på forumet och har just skaffat mig en V7 classic och det skulle inte vara fel att byta ut ljuddämparna till något mindre pluggat för bätte ljud. Har varit i kontakt med återförsäljare och kollat på den italienska hemsidan men det ser rätt tunt ut på tillbehörs fronten.

Någon som vet var jag ska hitta det jag söker? är även intresserad av väskor och andra tillbehör någon som har någon idé var man ska leta?

tack på förhand
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Effekt ljuddämpare till V7 Classic

Inlägg av Tobbe »

Ojdå, en V7 Classic-ägare, vad trevligt :D
Välkommen till forumet, btw!

Tyvärr har jag nog inga bra tips att ge dig om du redan varit i kontakt
med Guzzi-center, Aprilia-center mm mm

Kanske Staintune har ngt trevligt, framtaget?
Nej, det verkar inte så, kollade just :(
Sorry!

Lavizzari, verkar inte heller ha något :( http://www.lavizzarimotorsport.com/cata ... 7guzzi.pdf

Hoppas du hittar nåt!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Effekt ljuddämpare till V7 Classic

Inlägg av Nicke »

Välkommen! Kul med en V7 Classicägare.
Snart kommer det en till sådan i klubben...

Det verkar inte finnas så mycket prylar ännu till Classiken, men på denna adress verkar de vara snabba med att presentera nyheter vad gäller originaltillbehör iaf:

http://www.prodigium.it/categories/14_3218.html
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Effekt ljuddämpare till V7 Classic

Inlägg av GuzziKungen »

Undrar om inte en "icke originalljuddämpare" avsedd för Breva eller Nevada skulle kunna passa :?:
Dimensionen är säkert densamma och fästena brukar vara flyttbara på sådana dämpare.
Kan vara värt att undersöka :wink:
Välkommen till klubben och forumet.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar