Köp tips. Moto Guzzi Le Mans 1000 -87.
Moderator: Moderatorer
Köp tips. Moto Guzzi Le Mans 1000 -87.
Hej, kan någon ge mig några tips på vad jag bör tänka på vid köp av en Moto Guzzi Le Mans 1000 -87. Den har gått 8000+mil.
Går det att få tag i delar?
Ev kamkedja som bör vara bytt?
Annat att tänka på?
Pålitlig drivlina?
Tackar på förhand
Micke
Går det att få tag i delar?
Ev kamkedja som bör vara bytt?
Annat att tänka på?
Pålitlig drivlina?
Tackar på förhand
Micke
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Köp tips. Moto Guzzi Le Mans 1000 -87.
Den är knappt inkörd
och delar är nog inga problem. Kamkedjan är det ingen panik med tror jag, men jag har aldrig sett någon officiell siffra. Jag skulle fundera mer över bromsslangarna än kamkedjan, ifall de är lika gamla som cykeln.
Sen är det ju högst varierande på en sån gammal hoj hur sliten den är, oavsett milen. Det har nog mest med tidigare ägares beteende att göra. En del hojar håller utan att man byter en skruv på 16000 mil och andra läcker, äter växellådslager eller gröper ur splines i kopplingskorgen. Men jag skulle vara ungefär lika orolig på en spritt ny hoj som på den där.
Sen är det ju högst varierande på en sån gammal hoj hur sliten den är, oavsett milen. Det har nog mest med tidigare ägares beteende att göra. En del hojar håller utan att man byter en skruv på 16000 mil och andra läcker, äter växellådslager eller gröper ur splines i kopplingskorgen. Men jag skulle vara ungefär lika orolig på en spritt ny hoj som på den där.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Tackar för hjälpen, jag köpte hojjen. Ska bli roligt att få hem den och se hur mycket jobb det är med den.
Om det är någon som har ngt tips på 18`ekerhjul fram o bak så är jag intresserad.
Micke
Om det är någon som har ngt tips på 18`ekerhjul fram o bak så är jag intresserad.
Micke
- Robban
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Stein-Dinse säljer kompletta ekerhjul eller delar till desamma.
Du kan också kolla på ebay.de där man kan hitta nya kompletta ekerhjul i rätt dimensioner. Jag tror att det är Firma Escher som säljer på ebay.de
Lycka till
Du kan också kolla på ebay.de där man kan hitta nya kompletta ekerhjul i rätt dimensioner. Jag tror att det är Firma Escher som säljer på ebay.de
Lycka till
Stort tack för tipset, ska göra ett försök att hinna få tag i fälgar nu innan sommaren.
Annars får det bli till nästa säsong.
Micke
Annars får det bli till nästa säsong.
Micke
Tänk på att du måste byta gaffelkronor och axel för annars tar bromsoken i ekrarna.
maxlap skrev:Tackar för hjälpen, jag köpte hojjen. Ska bli roligt att få hem den och se hur mycket jobb det är med den.
Micke
Vad ska jag använda mig av för kronor?
Och passar bakhjulet från nagra andra modeller?
Micke
Micke
Jag har för mig att Mille GT 2:a versionen ska passa, 40 mm:s gaffelben.maxlap skrev:Vad ska jag använda mig av för kronor?
Micke