Kolvtillverkare

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Kolvtillverkare

Inlägg av Nicke »

Kanske en lösning när Miss Piggy får kolvspel: :roll:

Hittar du inte kolv till din Adler AJS Apollo Ardie Ariel BMW BSA DKW Douglas Ducati Excelsior FN Fram Gilera Gillet Horex Husqvarna JAWA Maico Matchless Monark Moto Guzzi MV Agusta Norton NSU NV Panther
Peugeot Puch Rex Royal Enfield Rumi Sarolea Sunbeam Triumph TWN Velocette Victoria Vincent Zündapp Örnen Pannonia Csepel Junak ?

Om det är inte smidda, eller vankell kolvar du behöver då kan jag skaffa fram alla typer av kolvar till dig.
Överdimension är ingen problem heller.

jag BEHÖVER EN GAMMAL/FÖRSTÖRD KOLV som kan användas som mall vid tillvärkningen av dem nya kolvarna. Man klyver kolven och gör gjutningsform av insidan.
Kolvarna gjuts och svarvbearbetas till rätt ovalitet.
Du kan få kolven med modernare tunnare krom-kolvringar som ger mindre friktion och slitage.
kolvringarna som används är av väll kännda märken.
Det är garanti på den nya kolven FÖRUTOM om det används i TÄVLINGSMASKINER, SPEED, eller CROSS cyklar.

Priserna ser ut så här generelt för kolvar i varierande dimensioner inkl. ringar och kolvbult :

1 kolv = 1000
2 kolvar = 950/st.
4 kolvar = 860/st.

Mvh. Gregory
gergelyl@hotmail.com
0704-138898
0036-209727771 (Om jag inte svarar på det svenska nummret)
Bilagor
Offerings for the good of speed.jpg
Offerings for the good of speed.jpg (32.47 KiB) Visad 1630 gånger
Ciao / Ne
special
GuzziFanatisk

Re: Kolvtillverkare

Inlägg av special »

I mitt fall är det försent, har beställt Nacasil-skrud för hiskliga pengar,
men en lök per kolv låter oseriöst lite, med tanke på den tillverkningsprocessen.
Kanske någon vill pröva och vittna om det efteråt?
Skriv svar