Värmehandtag
Moderator: Moderatorer
Värmehandtag
Nu börjar det närma sig vårpremiär och i år tänkte jag inte frysa om händerna. Har kollat lite på värmehandtag. Guzzi har ju egna, men de är dyra - 2000:-. Det finns ju betydligt billigare alternativ. Är det nån som har erfarenheter att dela med sig av? Är Guzzis värda pengarna eller är det lika bra att ta en billigare "pirat"? Värt att tänka på vid montering?
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Värmehandtag
Jag har ingen egen erfarenhet men jag gjorde lite "research" en gång när jag funderade på att köpa. Och då stod det i nåt test att man ska välja en sort som inkluderar isolering för vänsterhandtaget, för annars måste den sidan i princip värma upp hela styret! På andra sidan blir ju gasrullen lite isolering. Det skulle jag aldrig ha kommit på själv men det låter ganska rimligt när man hör det.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Re: Värmehandtag
Hej,
jag satte på värmehandtag i höstas, fick dom monterade på Guzzicenter i Veddesta. Tror det gick
på runt 2000. Funkar finfint, värmer bra och torkar blöta handskar.
Men, de är lite för små! Rullarna är kortare än original, så det blir en liten glipa mellan rullen och "klossen"
på slutet av styret. Har inte hunnit köra så mycket än så jag har inte riktigt hunnat störa mig på det,
men jag misstänker att de blir lite för små och att de inte är lika bekväma vid långkörningar.
Nån med liknande erfarenhet?
jag satte på värmehandtag i höstas, fick dom monterade på Guzzicenter i Veddesta. Tror det gick
på runt 2000. Funkar finfint, värmer bra och torkar blöta handskar.
Men, de är lite för små! Rullarna är kortare än original, så det blir en liten glipa mellan rullen och "klossen"
på slutet av styret. Har inte hunnit köra så mycket än så jag har inte riktigt hunnat störa mig på det,
men jag misstänker att de blir lite för små och att de inte är lika bekväma vid långkörningar.
Nån med liknande erfarenhet?
- cumber
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 155
- Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
- Ort: Västerås
Re: Värmehandtag
Hade värmehandtag på min förra mc. Den typ, med reostat, som Lelles har på sidan 56 i sin mc-katalog. De fungerade alldeles utmärkt. Enkla att montera. I mitt fall så stal jag lite ström från kabeln till parkeringljuset. Då riskerade jag inte att de skulle vara på hela tiden. Och ljuset är man ju ändå tvungen att ha på.
Cumber
Stornello 125 -71
Stornello 125 -71