Håller på att byta startmotor på min 1000 LM -85. Men solenoiden på Valeo:n tar i en av skruvarna för neutrallägeskontakten(?). Vid jämförelse är solenoiden på Valeo vinklad in mot växellådan, medan den på Bosch ligger "rakt upp". Vaffö e de på dette viset? Skall den inte vara "bolt on"? Skall leta en skruv med lägre huvud, men är inte säker på att det räcker. Vad gör man då?
Micke (för tillfället lite bister )
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Lagen om Tji... Hur bra det än går med skruvandet är det alltid en skruv som tappat huvudet osv.
Man använde väl inte Valeo på åttiotalsmodellerna mig veterligen och då kan det väl sitta skrot ivägen.
Men när du väl får dit den kommer du se något som snurrar mer för pengarna...
Jamen när de säljer den som en ersättningsdetalj och säger att den passar, då blir man lite purken. Jag kan inte gärna skicka tillbaka den över Atlanten ... men om det inte går så kommer den nog att hamna en bit på väg ... får sikta västerut
V10 Centauro. Brutalast.
Tänkte inte på det ... det finns ju hela fyra frilägen, minst. En del hittar man ju två gånger vid en och samma växling, om det inte ligger dubbla där
Skall fila bort "fyrkanten" på en vagnsbult och göra ett spår i huvudet, plattare än så går knappt. En försänkt, nedfilad, insexskruv är reservalternativet. Men med vagnsbulten slipper jag brickan åxå. Den är nog nödvändig för att inte spräcka plasten i kontakten.
V10 Centauro. Brutalast.
Kollade hur det ser ut på Daytonan som kör franskt och där ligger det precis som du säger, dikt an mot kontakten. men då sitter där såna kullriga insex-skruvar som inte bygger så mycket på höjden. (Men de fanns nog inte att tillgå på det gamla goda axelpuffsåttiotalet...)
Ja, det var lite annat är den ordinarie franska skruven...
Visst blev det betydligt mer snurr för satsade elektroner!?
Bendixen sitter i en planetväxel som får den att vispa runt betydligt frejdigare än det trötte tysken.