Hej, har precis skaffat en Guzzi V11 Sport -00 och har upptäckt ett fel med bromsljuset på denna underbara hoj som jag inte fattar.
Om det vanliga ljuset är avstängt så fungerar bromsljuset som det skall, mao lampan tänds när jag antingen trycker in handtaget eller fotbromsen.
Men om jag har tänt parkeringsljus eller det vanliga ljuset så lyser bromsljuset hela tiden oavsett om jag trycker på handtaget/fotbromsen eller ej.
Mina begränsade elkunskaper gör att jag inte fattar var och hur jag skall leta så jag är väldigt tacksam för era tips.:Bugar
En annan fråga på samma motorcykel är att bakdäcket var väldigt dåligt när jag köpte den (170) men fick med 180 däck. Nu ser jag i instruktionsboken att det skall vara ett 170 däck (jag trodde att det satt ett för smalt på) och att fälgen är 4,5 tum. Funkar det eller måste jag köpa nytt däck?
Oerhört tacksam för alla sakkunniga tips jag kan få.
Bromsljus/ däck-problem
Moderator: Moderatorer
-
SportGuzzi
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 139
- Blev medlem: 21 maj 2009, 09:51
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport 2000
- Ort: Göteborg
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Bromsljus/ däck-problem
Kolla så inte själva glödlampan är ditsatt fel. Den har ju två "pluppar" på undersidan av sockeln, för varsin glödtråd, och sitter den snett på nåt vis så blir det tok.
Om däcket inte är avsett för 4,5" fälg så blir det nog inte så bra. Sälj det och köp ett nytt.
Om däcket inte är avsett för 4,5" fälg så blir det nog inte så bra. Sälj det och köp ett nytt.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
-
SportGuzzi
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 139
- Blev medlem: 21 maj 2009, 09:51
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport 2000
- Ort: Göteborg
Re: Bromsljus/ däck-problem
Raz skrev:Kolla så inte själva glödlampan är ditsatt fel. Den har ju två "pluppar" på undersidan av sockeln, för varsin glödtråd, och sitter den snett på nåt vis så blir det tok..
Fixat, det var baklampan som var sönder (kortis?).....bytte och nu funkar det som det skall.
tack för tipset!
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Bromsljus/ däck-problem
Ett smalare bakdäck gör hojen mer lättsvängd ,nackdelen är att den kan bli vingligare
i högre farter.
Ofta så sitter det bredare däck på hojarna än vad som egentligen behövs (utseende).
Lycka till med din vackra skapelse
i högre farter.
Ofta så sitter det bredare däck på hojarna än vad som egentligen behövs (utseende).
Lycka till med din vackra skapelse
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé