"Äntligen tänkte jag, har jag fått tag på en stadig maskin som ska göra det möjligt att hinna leverera alla paketen till de snälla barnen därute i landet, och dessutom hinna med att mysa lite framför brasan med gröten, glöggen och Tomtemor.
Men lång näsa fick jag häromdagen när jag skulle ut på en kombinerat testtur och lite nöjesåka (den inbjuder ju till det
Skulle någon därute som är både listig och skarpögd kunna komma med något handlingskraftigt tips till en gammal uv med skägget i brevlådan, så att jag oxå kan få en mysig julafton och att gamle Rudolf får fortsätta att mumsa sin välförtjänta pensionslav.
Tack på förhand du snälle / OhmslagsTomten"