Har fått hjälp via Guzziservice hos Biscaya med att grundinställa trottelhusen, hjälpte ett par dar. Har läcksökt med startgas, ingen läcka, givarna för temp är ok, Tankade ner verkstadsmanual med länk jag fick av Ulle (GuzziService). Misstänkte lamdan o fick ok att byta till en annan, då går maskinen bättre på 2500rpm o mer men under de varven är det ingen skillnad, vad trött jag blir???!!! Vid kallstart går den som en påse popcorn o dör- sterta igen o varva 2500 en stund så går den bättre,, vad trött jag blir,,igen! Har pratat med mekaninker på Biscaya som säger sig känna till problemet men inte kan fixa det. VAD gör jag nu? köper en BMW???? Hälsar 459 Anders Nygren guzzi sedan 1980.
Misständning på 1100
Moderator: Moderatorer
Misständning på 1100
Läste om breva som rycker under 3000 rpm. Köpte en 2003a califotnia hos Guzzicenter i April 2009. Den ryckte redan efter nån timma vid 1200-2500rpm då jag gasar 1-4%. alltså ytterst lite gas, som används vid körning i kö, långsamt i stan eller 5an i 70 kmh. Ryck skriver jag,, den baktänder så att jag blir rädd och människor på gatan vänder sig om!? Vid körning då jag går in i en sväng i 60-70 kmh och maskinen baktänder så blir det farligt, den är mao nästan okörbar! synd på e trevlig maskin.
Har fått hjälp via Guzziservice hos Biscaya med att grundinställa trottelhusen, hjälpte ett par dar. Har läcksökt med startgas, ingen läcka, givarna för temp är ok, Tankade ner verkstadsmanual med länk jag fick av Ulle (GuzziService). Misstänkte lamdan o fick ok att byta till en annan, då går maskinen bättre på 2500rpm o mer men under de varven är det ingen skillnad, vad trött jag blir???!!! Vid kallstart går den som en påse popcorn o dör- sterta igen o varva 2500 en stund så går den bättre,, vad trött jag blir,,igen! Har pratat med mekaninker på Biscaya som säger sig känna till problemet men inte kan fixa det. VAD gör jag nu? köper en BMW???? Hälsar 459 Anders Nygren guzzi sedan 1980.

Har fått hjälp via Guzziservice hos Biscaya med att grundinställa trottelhusen, hjälpte ett par dar. Har läcksökt med startgas, ingen läcka, givarna för temp är ok, Tankade ner verkstadsmanual med länk jag fick av Ulle (GuzziService). Misstänkte lamdan o fick ok att byta till en annan, då går maskinen bättre på 2500rpm o mer men under de varven är det ingen skillnad, vad trött jag blir???!!! Vid kallstart går den som en påse popcorn o dör- sterta igen o varva 2500 en stund så går den bättre,, vad trött jag blir,,igen! Har pratat med mekaninker på Biscaya som säger sig känna till problemet men inte kan fixa det. VAD gör jag nu? köper en BMW???? Hälsar 459 Anders Nygren guzzi sedan 1980.
Inte som det låter, Lev väl o ta hand om dig o de dina.
- Tobbe
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 2023
- Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
- Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64 - Ort: Gammelbo
Re: Misständning på 1100
Det är väl insprutning på dom där, eller hur?
Låter som det är osynk mellan TPS-inställningen och bränslemappningen i ECU:n.
Alternativt är det ngt som havererat i ECU:n eller dålig kontakt nånstans.
Gick den så där illa när du provkörde den och du köpte den ändå?
Låter som det är osynk mellan TPS-inställningen och bränslemappningen i ECU:n.
Alternativt är det ngt som havererat i ECU:n eller dålig kontakt nånstans.
Gick den så där illa när du provkörde den och du köpte den ändå?
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Re: Misständning på 1100
När jag köpte den kändes inget, det kom efter runt trettio mil, insprutning är det. Cykeln har stått hos handlaren sen 2007 och enligt uppgift gick den bra då, kan detta "stå" sönder/okontakt/fel? Om det är nåt i ECU;n vem/hur/var kan jag få hjälp med detta?? Det är ju en maskin jag trivs väldigt mycket med men inte när den baktänder. 459 Anders Nygren
Inte som det låter, Lev väl o ta hand om dig o de dina.
- Tobbe
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 2023
- Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
- Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64 - Ort: Gammelbo
Re: Misständning på 1100
Om den stått i Guzzicenters ägo sedan 2007 så borde väl dom lämna minst
3 månaders garanti, eller? Men det kanske var ett säljuppdrag?
Hursomhelst skulle jag börja med att vända mig dit om du inte gjort det redan.
Om den, som du säger, gick bra ett tag efter justering på Biscaya så kan man ju
misstänka att det är ngt som ändrar inställning med tiden.
Med min typ av cykel, en Centauro, är det vanligt att både TPS och trottelbalans
vibrerar loss och ändrar sig.
Det finns olika knep att hålla dessa på plats, det mesta om det går att hitta på COG
Hoppas det löser sig för dig!
3 månaders garanti, eller? Men det kanske var ett säljuppdrag?
Hursomhelst skulle jag börja med att vända mig dit om du inte gjort det redan.
Om den, som du säger, gick bra ett tag efter justering på Biscaya så kan man ju
misstänka att det är ngt som ändrar inställning med tiden.
Med min typ av cykel, en Centauro, är det vanligt att både TPS och trottelbalans
vibrerar loss och ändrar sig.
Det finns olika knep att hålla dessa på plats, det mesta om det går att hitta på COG
Hoppas det löser sig för dig!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Re: Misständning på 1100
Kollade inställning av tps,en och hittade en obalans mellan spjällen och överströmningskanalerna. Justerade det noggrant och det verkar som det blivit bra. Tack för de tipsen,
Inte som det låter, Lev väl o ta hand om dig o de dina.