Förgasarlänkage 1000 Le Mans

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Förgasarlänkage 1000 Le Mans

Inlägg av ekoxen »

Hej

Håller på att monterat tillbaka originallänkaget till förgasarna på min LM (förre ägaren hade monterat vajrar med tillhörande 90º-böjar i "trottellocken" från Ducati). Men jag tycker original-returfjädern känns vek, lite orolig för att trottlarna fastnar i öppet läge. Ducati-prylarna inkluderade en trottelfjäder som inte finns med på sprängskissen över Guzzi-varianten av förgasaren, funderar på att låta den sitta kvar men då blir det kanske riktigt jobbigt (fast kanske bättre för livslängden, min alltså :lol:).
Någon som kan bekräfta att den "yttre" returfjädern på förgasaren är tillräcklig?

MVH, Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.