Power Commander till qouta
Moderator: Moderatorer
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Inlägg: 1284
- Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
- Ort: Billesholm
Power Commander till qouta
Hej!
någon som har monterat Power Commander till qouta 1000 funkar det? på deras hemsida finns bara 1100 med
geguzzi
någon som har monterat Power Commander till qouta 1000 funkar det? på deras hemsida finns bara 1100 med
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
-
Freddan
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 132
- Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
- Mina motorcyklar: griso 1100
- Ort: Göteborg
Re: Power Commander till qouta
Hej!!
Då replikerar jag och lägger till om det går och montera även på en griso 1100?
Ngn som prövt???
Hajj!!
Freddan
Då replikerar jag och lägger till om det går och montera även på en griso 1100?
Ngn som prövt???
Hajj!!
Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
- Tobbe
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 2023
- Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
- Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64 - Ort: Gammelbo
Re: Power Commander till qouta
Till Grison skall det finnas en framtagen, enligt uppgifter jag fick redan 2006-2007. Jag talade då med
bike i trollhättan, vill jag minnas.
Däremot till Quotan, har jag inte en aning
bike i trollhättan, vill jag minnas.
Däremot till Quotan, har jag inte en aning
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
- -ah
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
- Ort: Limhamn
Re: Power Commander till qouta
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Power Commander till qouta
Följande är rent juridiskt sett bara gissningar men jag är rätt säker på min sak: Det enda som egentligen betyder nåt är vad Quotan har för styrbox. P8, 1.6M eller 15M? Eller nåt annat kanske men jag tippar på någon av de två första. Sen köper man en PCIII som är avsedd för en [hoj med] sådan styrbox och det torde vara oviktigt om den är paketerad som "avsedd" för en helt annan hoj/märke/cylinderstorlek för det är inte relevant. Möjligen har de lite olika långa kablar i de olika "versionerna" men det har jag svårt att tro. Jag tror snarare att det oftast bara är kartongen som skiljer - för att köparen ska känna sig trygg och slippa veta om boxen heter 16 eller 15 eller 3.14.
Däremot ska ju mappen vara rätt men det har ju inte med saken att göra för den fixar man hos nån firma med bromsbänk även om man hittat en PCIII som är för exakt rätt hojmodell.
Däremot ska ju mappen vara rätt men det har ju inte med saken att göra för den fixar man hos nån firma med bromsbänk även om man hittat en PCIII som är för exakt rätt hojmodell.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- cumber
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 155
- Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
- Ort: Västerås
Re: Power Commander till qouta
Varför inte skicka en fråga via Power Commanders egen kontaktsida http://www.powercommander.com/powercomm ... pport.aspx
De var väldigt snabba att svara på min fråga angående min Kawasaki (andracykel efter min Stornello förståss
)
De var väldigt snabba att svara på min fråga angående min Kawasaki (andracykel efter min Stornello förståss
Cumber
Stornello 125 -71
Stornello 125 -71
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Inlägg: 1284
- Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
- Ort: Billesholm
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Power Commander till qouta
Jag har monterat en PCIII på min Calif Vintage 07 ,bytt mot Mistral crossover och Mistral dämpare samt KN luftfilter
Innan PCIII mapning
Max power=76,6 Max torque=89,2
max air/fuel=17,5
Efter PCIII mapning hos RG Engineering i Falkenberg
Max power=80,0 Max torque 96,3
max air/fuel=14,3
Hojen känns mjukare och svara mycket bra i alla varv och växell.

Innan PCIII mapning
Max power=76,6 Max torque=89,2
max air/fuel=17,5
Efter PCIII mapning hos RG Engineering i Falkenberg
Max power=80,0 Max torque 96,3
max air/fuel=14,3
Hojen känns mjukare och svara mycket bra i alla varv och växell.
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1113
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Power Commander till qouta
Trevliga siffror! Vad var lägsta A/F då? Och vid vilket varvtal har man maxeffekt på en Cali?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Power Commander till qouta
Den lägsta A/F är 12,9Raz skrev:Trevliga siffror! Vad var lägsta A/F då? Och vid vilket varvtal har man maxeffekt på en Cali?
Calif vintage helt original max hk a 6400 v/m och max Nm a 5000 v/m
för min del det blev max hk vid 6600 och max Nm vid 5200
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Power Commander till qouta
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
