Power Commander till qouta

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1284
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Power Commander till qouta

Inlägg av geguzzi »

Hej!
någon som har monterat Power Commander till qouta 1000 funkar det? på deras hemsida finns bara 1100 med
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av Freddan »

Hej!!

Då replikerar jag och lägger till om det går och montera även på en griso 1100?
Ngn som prövt???

Hajj!!
Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av Tobbe »

Till Grison skall det finnas en framtagen, enligt uppgifter jag fick redan 2006-2007. Jag talade då med
bike i trollhättan, vill jag minnas.
Däremot till Quotan, har jag inte en aning :(
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av -ah »

HÄR kan du nog hitta något. HÄR står lite om Grisar och hur man får krull på dom.
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av Raz »

Följande är rent juridiskt sett bara gissningar men jag är rätt säker på min sak: Det enda som egentligen betyder nåt är vad Quotan har för styrbox. P8, 1.6M eller 15M? Eller nåt annat kanske men jag tippar på någon av de två första. Sen köper man en PCIII som är avsedd för en [hoj med] sådan styrbox och det torde vara oviktigt om den är paketerad som "avsedd" för en helt annan hoj/märke/cylinderstorlek för det är inte relevant. Möjligen har de lite olika långa kablar i de olika "versionerna" men det har jag svårt att tro. Jag tror snarare att det oftast bara är kartongen som skiljer - för att köparen ska känna sig trygg och slippa veta om boxen heter 16 eller 15 eller 3.14.

Däremot ska ju mappen vara rätt men det har ju inte med saken att göra för den fixar man hos nån firma med bromsbänk även om man hittat en PCIII som är för exakt rätt hojmodell.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av cumber »

Varför inte skicka en fråga via Power Commanders egen kontaktsida http://www.powercommander.com/powercomm ... pport.aspx

De var väldigt snabba att svara på min fråga angående min Kawasaki (andracykel efter min Stornello förståss :D )
Cumber
Stornello 125 -71
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1284
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av geguzzi »

tackar för tipsen :lol: :lol:
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av franssos »

Jag har monterat en PCIII på min Calif Vintage 07 ,bytt mot Mistral crossover och Mistral dämpare samt KN luftfilter
Innan PCIII mapning
Max power=76,6 Max torque=89,2
max air/fuel=17,5
Efter PCIII mapning hos RG Engineering i Falkenberg
Max power=80,0 Max torque 96,3
max air/fuel=14,3
Hojen känns mjukare och svara mycket bra i alla varv och växell.
:lol:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av Raz »

Trevliga siffror! Vad var lägsta A/F då? Och vid vilket varvtal har man maxeffekt på en Cali?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av franssos »

Raz skrev:Trevliga siffror! Vad var lägsta A/F då? Och vid vilket varvtal har man maxeffekt på en Cali?
Den lägsta A/F är 12,9
Calif vintage helt original max hk a 6400 v/m och max Nm a 5000 v/m

för min del det blev max hk vid 6600 och max Nm vid 5200
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Power Commander till qouta

Inlägg av franssos »

Bild

blå innan
rött efter
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Skriv svar