Jag följde alternativ 1, det var ju det som rekomenderades längre ner i tråden, man avråddes från att röra förbindelsestången.Guzzi-Leif skrev:Nja; i alla fall pillrar jag inte på förbindelsestången (hans alt 2) utan enbart på justerskruven (alt 1?).poon skrev:Nu har jag testat att synka, det var inte så stor skillnad mellan dem, valde att ställa den på störst känslighet.Guzzi-Leif skrev:I förrgår kom min Twinmax, den elektroniska synk-apparaten. Definitivt inte så noggrann som mitt tidigare verktyg (plastslang med vatten) men med den stora fördelen att man kan mäta under körning och optimera synken vid gaspådrag man ofta använder (jag valde 100 km/h mätarfart, sexans växel och slät mark).
Efter att ha synkat vid gaspådrag och tomgång samt kollat att jag inte har några oljeläckage från pluggar o filter, återstår nu bara nollställning av TPS. Sedan är allt klart för en ny säsong.
Jag hittade den här länken som ett sätt att göra det på,
http://wildguzzi.com/forum/index.php?PH ... #msg295635
Är det samma sätt som du gör ?
Kollade du även under körning? Svårt annars att nå upp till aktuella gaspådrag (det varvar ju så in i häcklefjäll om man står på friläge). Om man finjusterar med stillastående maskin, är det inte så dumt att ha en (eller två) såndär inomhusfläkt mot avgassidan, förresten.
Har du grejer så du kan nolla TPS efteråt?
Inställningarna gjorde jag bara stillastående, jag ställde på lite olika varvtal, från tomgång upp till 5000, ska även prova under körning senare.
Några fläktar behövdes inte idag, blåste en hel del här, men kan vara värt att tänka på.
Jag har inget för att nolla TPS, har inte hittat något till överkomligt pris, kanske någon i forumet känner till ?
Annars får det väl bli en sväng till Guzzi-Center någon morgon, jobbar i Kista, så det är inte så långt därifrån.