Service manual/handbok ?

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
V65Peter
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 11 mar 2008, 13:26
Ort: Västerås

Service manual/handbok ?

Inlägg av V65Peter »

jag har en V65 Florida, undrar om var jag kan få tag på en service manual, skulle även uppskatta några goda råd och tips angående, ja det där lilla extra som kan hända med just den maskinen.
Bilagor
Guzzi_edited_redigerad-1.gif
(202.86 KiB) Nerladdad 671 gånger
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Inlägg av hassew »

Hej
sök på http://www.thisoldtractor.com/gtbender
Under "Moto Guzzi other models" ,och "small block",hittar du kanske vad du söker.
Om det är din första Guzzi så hälsar jag dig välkommen i gemenskapen, annars vet du ju redan vad det innebär.

HasseW

WARNING: länken ovan innehåller en Trojan!!!
- Är du väl skyddad mot såna hot så fångas det upp och blockeras och du kan använda sidorna.
Men är du dåligt skyddad så avråder jag från att klicka på länken!
MVH
//Tobbe J
Användarvisningsbild
V65Peter
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 11 mar 2008, 13:26
Ort: Västerås

Inlägg av V65Peter »

Tackar så mycket för hjälpen, japp det är min första guzzi.
Första gången jag såg en guzzi var då jag var grabb, skinande röd, sedan dess har det varit en dröm tills jag ganska nyligen kom till skott och hittade en modell som kändes bra och dessutom passade min plånbok.
Vänliga hälsningar Peter
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Inlägg av -ah »

Sajten är förståss nere just nu, men leta även här:
http://www.guzzisti.it/page_builder.php ... /index.htm

Det finns även ett forum för smallblocks där i synnerhet ägare av äldre hojar är oerhört hjälpsamma och seriösa. Språket alltid engelska.

small_block_guzzi@yahoogroups.com är mejladressen, anmälan görs här:http://autos.groups.yahoo.com/group/small_block_guzzi/
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Ann-Louise
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 mar 2008, 17:00
Mina motorcyklar: V65C -1984 har jag idag.
Ort: Karlsborg

Servicemanual..

Inlägg av Ann-Louise »

Hej Peter.

Jag har precis beställt en servicemanual till min V65C via denna länk.

http://www.geocities.com/rcdlaing/

Jag hör av mej om den är något att ha.
Lev väl
Ann-Louise
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Inlägg av Raz »

hassew skrev:WARNING: länken ovan innehåller en Trojan!!!
- Är du väl skyddad mot såna hot så fångas det upp och blockeras och du kan använda sidorna.
Men är du dåligt skyddad så avråder jag från att klicka på länken!
MVH
//Tobbe J
Vänta lite här nu, är det en trojan på Greg Benders sidor?? :shock:
Jag ser inga problem och hans sidor är välkända och kanonbra. Vad är det för nåt du sett?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Jag klickade på länken från min dator på jobbet och blev genast informerad om att en Trojan upptäckts och blockerats. Mer än så vet jag inte, men ville iallafall informera om det.
Trojaner är ju oftast inga större hot och de flesta av oss har säkerligen en eller ett antal såna rullandes i skymundan, utan att ta alltför stor skada av det. När min förra hemdator, som jag ansåg vara ganska välskyddad, fick moderkakan kraschad, upptäcktes inte mindre än 48 trojaner. Med andra ord, trojaner är lite som baciller, de flesta har dom men det är inte säkert det bryter ut nån direkt sjukdom av dom :-)
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Inlägg av Raz »

OK, självklart ska du informera! Mitt AV klagar inte och jag hittade inget konstigt vid en snabbtitt. Jag kanske hör efter med herr Bender om han vet nåt.
Det händer ju att de intelligentaste antivirusprogrammen ger falsklarm, det är ju baksidan av att försöka detektera saker utan att ha en exakt signatur.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
kalle

Re: Service manual/handbok ?

Inlägg av kalle »

Hej Peter!

Jag har tysk handboken på cd'n. V35 - V65. Inte speziellt Florida!
Vill du har den?
Din postadress?
Kontakt: kalle(ät)kalle-eilers.de
Användarvisningsbild
V65Peter
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 11 mar 2008, 13:26
Ort: Västerås

Re: Service manual/handbok ?

Inlägg av V65Peter »

Tack kalle för erbjudandet, men jag ska få lite filer av en modellfrände, jag får se vad det kan vara, tack för att du tog dig tid.
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re:

Inlägg av -ah »

Tobbe skrev:Jag klickade på länken från min dator på jobbet och blev genast informerad om att en Trojan upptäckts och blockerats. Mer än så vet jag inte, men ville iallafall informera om det.
Trojaner är ju oftast inga större hot och de flesta av oss har säkerligen en eller ett antal såna rullandes i skymundan, utan att ta alltför stor skada av det. När min förra hemdator, som jag ansåg vara ganska välskyddad, fick moderkakan kraschad, upptäcktes inte mindre än 48 trojaner. Med andra ord, trojaner är lite som baciller, de flesta har dom men det är inte säkert det bryter ut nån direkt sjukdom av dom :-)
Hej;

-jag som också surfar glatt från ett om inte världsomspännande så dock skandinavisk omfattande företags nätverk får inga varningar när jag går in på Gregs site.
Men jag tyckar du ska mejla honom om problemet. Han är bland de mest seriösa, och vill säkert hemskt gärna veta!
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Ann-Louise
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 mar 2008, 17:00
Mina motorcyklar: V65C -1984 har jag idag.
Ort: Karlsborg

Re: Service manual/handbok ?

Inlägg av Ann-Louise »

Jag beställde en verkstadshandbok från den här firman och den var riktigt bra. :D
http://www.mercianmanuals.co.uk
De verkar ha lite böcker för en del äldre maskiner, det brukar inte vara så lätt att få tag på.
Lev väl
Ann-Louise
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Service manual/handbok ?

Inlägg av -ah »

Här finns en samling servicehandböcker. Jag har bara kollat de som är aktuella för mig, men länken funkar, och böckerna är nedladdningsbara i pdf-förmat!

När du är inne på sidan hittar du en klickbar länk i övre raden, mitten ungefär: Workshop manuals.
Scrolla sen ner en lite bit och välj bland "Gros Blocks", "Petite Blocks" (Gäller bl.a. Nevada") m.fl.

http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm

Anima Guzzistas sida för handböcker är väck sedan veckor tillbaks. Anar jag en kall hand från Piaggio? :?
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Skriv svar