Skruvar till tändningslåset

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Erica
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 jul 2007, 22:25

Skruvar till tändningslåset

Inlägg av Erica »

Upptäckte nyligen att jag var mkt nära att tappa tändningslåset på min California '03 ...
... och att det är 'intrångssäkra' skruvar, som inte går att dra åt igen, när de väl lossnat.
Tänker för enkelhets skull sätta dit vanliga insexskruvar - som är möjliga att efterdra ;o) - men kommer nu inte åt att kolla dimensionen - en skruv saknas, den andra hänger m el m lös under många lager silvertejp - så jag vore tacksam för förslag på dimension - M6? - lämplig lgd.
Lustig tillfällighet (?): En kollega 'tappade' i veckan tändningslåset på sin italienska BMW :D
e r i c a
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Skruvar till tändningslåset

Inlägg av Raz »

Jag läste ganska nyligen om något liknande på en annan Guzzi. Det är ju extra stolligt eftersom hela poängen med de där skruvarna är att det ska vara jättesvårt att skruva bort tändningslåset. Och så skruvar det bort sig själv :roll:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
bertilk
UppKomling
Inlägg: 5
Blev medlem: 31 maj 2007, 15:38
Ort: Värmdö

Re: Skruvar till tändningslåset

Inlägg av bertilk »

Hade samma problem för något år sedan. Tror att jag drog dit vanliga insexskruvar som jag loctitade.

/Bertil
guzziake
GuzziFanatisk
Inlägg: 107
Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
Ort: Brålanda

Re: Skruvar till tändningslåset

Inlägg av guzziake »

Jag hade samma problem en gång. Köpte insexskruvar på Bauhaus. Dimensionen är M8 X 20. Nu sitter det fast. Ska nu ut i garaget och skruva i ett par NGK iridium tändstift. Dyra men effektiva enligt de skriftlärde männen. Lycka till.
Skriv svar