Ställa in förgasare på V65 Florida

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

monty
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2008, 16:56

Ställa in förgasare på V65 Florida

Inlägg av monty »

Hej!

undrade om någon av er vet hur man ställer förgasarna så dom funkar som dom ska ? hojen den "smäller" och har sig vid tomgång och vid motor broms,,någon som vet vad det kan vara?
känner att jag inte vågar pilla på skruvarna på förgasaren innan jag vet vad de är för något..
annars blir det väl arboga tor

Tack sam för svar mvh Markus
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Ställa in förgasare på V65 Florida

Inlägg av Raz »

Jag vet inte mycket annat än att smällarna förmodligen betyder för mager blandning. Höjer man nålen så får man väl fetare, men vid tomgång är det nog andra arrangemang med i bilden.

Har du gjort nåt med luftfilter eller sånt på sistone? Så att den flåsar bättre menar jag. Då blir det kanske magert.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ställa in förgasare på V65 Florida

Inlägg av Nicke »

Jag fortsätter med en dåres envishet att ställa diagnosen knasande tändstift. Börja med att prova en ny uppsättning. Speciellt om du kör NGK och temperaturen i omgivningen varit kallare än tio grader vid något av de senaste körtillfällena.
Spruttibangbang...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Re: Ställa in förgasare på V65 Florida

Inlägg av Stefanv11sport »

Instämmer i RAZ diagnos/Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
V65Peter
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 11 mar 2008, 13:26
Ort: Västerås

Re: Ställa in förgasare på V65 Florida

Inlägg av V65Peter »

Hej Markus!

Kallibrering av förgasarna, kan man göra själv eller på verkstad, jag gjorde det på verkstad, men i fortsättningen kommer jag att göra det själv, biltema säljer klockor 79:90 st, du behöver 2 stycken och en sruvmejsel, det verkar vara typiskt det där med lite knackig gång på våra v65 florida, hur som helst efter kallibreringen så satte jag i nya tändstift, nu går den kanon, hör gärna av dig då vi kör samma modell och bor i samma stad, så kan vi utbyta tankar och erfarenhet.
hälsningar Peter
Skriv svar