Hej!
Jag har råkat ut för samma sak som som Jari. Kardanknuten på min "små-guzzi" V75 har gått i bitar och slagit sönder en hell del. Håller på att försöka få tag i delar i Tyskland, Ingolf Schubert, på tips från norske Rolf. Men jag har fastnat i ett pinsamt läge. Hur i hela friden får jag loss bakstycket på växellådan? Jag har tagit bort skruvarna och låsringen på utgående axel, men lådan delar bara på sig 3 millimeter. Vad är det jag missat?
Peter
Totala katastrofen 2
Moderator: Moderatorer
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 118
- Blev medlem: 10 jun 2007, 20:12
Re: Totala katastrofen 2
Hei
Dersom girkassen for de små guzziene er konstruert som girkassene for de store - må du sette girkassen i fri (nøytral). Dette er eneste posisjon hvor de store guzziers girkasser lar seg "enkelt" demontere.
Bare spør meg hvordan jeg har funnet ut dette!!!!!!
Lykke til.
Rolf
Dersom girkassen for de små guzziene er konstruert som girkassene for de store - må du sette girkassen i fri (nøytral). Dette er eneste posisjon hvor de store guzziers girkasser lar seg "enkelt" demontere.
Bare spør meg hvordan jeg har funnet ut dette!!!!!!
Lykke til.
Rolf
-
- Guzzifantast
- Inlägg: 72
- Blev medlem: 21 dec 2007, 11:30
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi California Stone -02
Moto Guzzi V75 -86 - Ort: Ängelholm
Re: Totala katastrofen 2
Tack Rolf!
För svar och tipset om Ingolf i Tyskland.
Naturligtvis undrar jag hur Du kom på att man måste användra friläget, men jag antar att Du lärde Dig det på det "svåra" o och "dyra" sättet?
mvh Peter
För svar och tipset om Ingolf i Tyskland.
Naturligtvis undrar jag hur Du kom på att man måste användra friläget, men jag antar att Du lärde Dig det på det "svåra" o och "dyra" sättet?
mvh Peter