Läste just serviceschemat för MGS:en och ser att rekommendationen är att kolvringarna skall bytas var 1000:e km.
Nu till min fråga: Kan asfaltdammet längs E4:an vara skadligt för de blottade motordelarna ifall jag utför operationen på en p-ficka längs vägen?
/ Kolvfunderad
Korvringar...
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Korvringar...
Ciao / Ne
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Re: Korvringar...
Har du inte sett det ursprungliga bytesintervallet på kardanknutarna till din Daytona? De skulle bytas (inte kontrolleras eller smörjas utan BYTAS) efter 100 mil eller nåt sånt fast jag tror det var innan de stoppade dit smörjnipplar.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Re: Korvringar...
va f-- är en korvring är det det som sitter i änden på falukorven