Motorer
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Motorer
Som tusenkubikare (992 cc) i Centauro och Daytona och som tolvhundrakubikare i MGS01.
Centauro: 95bhp vid 8200rpm, 72Nm vid 5500rpm
Daytona RS: 102bhp vid 8400rpm , 88Nm vid 6600rpm
MGS01: 122bhp vid 8000rpm, 115Nm vid 6400rpm
Dynotec:s "Der Ducati Fresser" (Ducati ätaren) Något modifierad Daytona... 143 bhp, 135Nm.
Centauro: 95bhp vid 8200rpm, 72Nm vid 5500rpm
Daytona RS: 102bhp vid 8400rpm , 88Nm vid 6600rpm
MGS01: 122bhp vid 8000rpm, 115Nm vid 6400rpm
Dynotec:s "Der Ducati Fresser" (Ducati ätaren) Något modifierad Daytona... 143 bhp, 135Nm.
Ciao / Ne
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Motorer
Fan, vad jag blir avundsjuk. Jag vill också ha en Guzzi med massor av bokstäver. Överliggande kam ,DHHP,122bhp vid 8000rpm, 115Nm vid 6400rpm eller vad det heter........
Men o andra sidan, jag har ju en GUZZI. Kanske en dag, vem vet
Men o andra sidan, jag har ju en GUZZI. Kanske en dag, vem vet
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Motorer
Åja, Jari. Du har ju faktiskt en Badboy-preppad Le Mans. Mycket hårigare än så kan det väl inte bli...
Ciao / Ne
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Re: Motorer
Precis, du behöver bara de här bokstäverna på ventilkåporna!Jari skrev:Fan, vad jag blir avundsjuk. Jag vill också ha en Guzzi med massor av bokstäver.
Men o andra sidan, jag har ju en GUZZI. Kanske en dag, vem vet
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Re: Motorer
143hk 135 nm nu börjar det likna något för 90 hk är inte mycket att hänga i julgrannen
finns där någon sida med dräparen
finns där någon sida med dräparen
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Motorer
Den finns i någon gammal utgåva av motospecial-katalogen.
men den här är faktiskt ännu värre:
Dynotec Guzzilla V13 Racing
147 PS (108 kW) bei 8400/min
145 Nm bei 6600/min
http://www.dynotec.de
Under fliken "Moto Guzzi" och underfliken
Dynotec Guzzilla V13 "Racing"
men den här är faktiskt ännu värre:
Dynotec Guzzilla V13 Racing
147 PS (108 kW) bei 8400/min
145 Nm bei 6600/min
http://www.dynotec.de
Under fliken "Moto Guzzi" och underfliken
Dynotec Guzzilla V13 "Racing"
Ciao / Ne
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Re: Motorer
Men för en billigare penning kan man ge vilken gammal Guzzi som helst lite andningshjälp med ganska gott resultat:
Dynotec "Guzzilla V13 Racing"
A. Köhler "Kompressor Guzzi"
Jag tror den senare kurvan också ger ganska intressanta upplevelser. Över 100 Nm från 3.100 varv och uppåt, och toppar 128 Nm vid det varvtal då Guzzilla V13 äntligen kommer UPP i 100 Nm
http://www.kompressor-guzzi.de/kguzzi.htm
Frågan uppstår då vad som händer om man sätter en sån kompressor på en Dynotec V13
Dynotec "Guzzilla V13 Racing"
A. Köhler "Kompressor Guzzi"
Jag tror den senare kurvan också ger ganska intressanta upplevelser. Över 100 Nm från 3.100 varv och uppåt, och toppar 128 Nm vid det varvtal då Guzzilla V13 äntligen kommer UPP i 100 Nm
http://www.kompressor-guzzi.de/kguzzi.htm
Frågan uppstår då vad som händer om man sätter en sån kompressor på en Dynotec V13
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
Re: Motorer
tack för länken, då var det den jag hade hittat det inte precis någon gathoj den håller nock inte så länge på gatan tyvärr. man får väl snegla vidare på den vattenkylda big bore.
kompressorn var riktigt intr o så satt den på en riktig guzzi med rund toppar
kompressorn var riktigt intr o så satt den på en riktig guzzi med rund toppar