stornello 125 cc

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

jibo
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 sep 2008, 15:52

stornello 125 cc

Inlägg av jibo »

Har införskaffat ett vrak av denna modell troligen någonstans 71-74 årsmodell
vill ha lite tips . Om någon har verkstadsbok eller sprängskisser samt reservdelslista på motorn eller tips på var man kan ladda hem.
Samt vilken typ av förgasare det skall vara, eftersom denna icke var tillstädes.
för övrigt så är allt av intresse,färgschema mmm, då detta är första guzzin jag gör i ordning.
tacksam för svar
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Nicke »

Hej och välkommen.

Om du inte hittar någon sprängskiss på motorn på nätet kan jag nog bistå med en sådan. Har den på skiva, så om din maillåda håller måtten kan jag skicka över en fil.

Skicka din mailadress till mig i så fall.

Är du medlem kan du ju med fördel kika i vår artikeldepå där det finns både artiklar och "utvik" på Stornellon, som förövrigt är Sveriges vanligaste Guzzi...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: stornello 125 cc

Inlägg av -ah »

Shopmanual: http://guzzitek.org/atelier/monos_et_au ... ier(I).pdf

Leta efter mer här: http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm

Fö kan du ju bygga om den till en så'n här:

Bild
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Triton
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 sep 2008, 12:16
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -72

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Triton »

Det var precis samma sak som gjorde att jag blev medlem på Guzziklubbens forum, frånsett att min Stornello inte är ett vrak :lol:
Är det nån som har koll på var man kan få tag på reservdelar? Främst packningar, men det kan ju vara bra att ha koll på vad utbudet är.
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Stefanv11sport »

Guzzicenter(084456010) elller info@guzzicenter.se, sålde hela sitt Stornellolager till en kille i Norrland, ring och be om telefonnr/Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: stornello 125 cc

Inlägg av -ah »

Jag var i Mandello förra veckan, och råkade titta in här:

Bild

Butiken ligger på samma gata som fabriken - det är väl Via Parodi, vill jag minnas.
Jag har inte sett butiken vid tidigare tillfällen, men försäkrar att den funnits där mycket länge... :?

Hur som helst, den är full över kanten med reservdelar till främst äldre Guzzis.
Någon på denna site känner säkert till den, och har mer information.
Dock talas det enbart Italienska där. Greg Bender skriver en rad om dom här:
http://thisoldtractor.com/gtbender/topi ... 1707725684
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Triton
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 sep 2008, 12:16
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -72

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Triton »

Oj, flera svar! Killen i Norrland ska kollas upp. Skickar Guzzi-affären i Italien via postorder eller är det att köpa där som gäller?
jibo skrev:Har införskaffat ett vrak av denna modell troligen någonstans 71-74 årsmodell
vill ha lite tips . Om någon har verkstadsbok eller sprängskisser samt reservdelslista på motorn eller tips på var man kan ladda hem.
Samt vilken typ av förgasare det skall vara, eftersom denna icke var tillstädes.
för övrigt så är allt av intresse,färgschema mmm, då detta är första guzzin jag gör i ordning.
tacksam för svar
Om du vill ha bilder på hur det ska se ut eller så så kan jag ställa upp, eftersom min Stornello nästan är komplett :wink:
Killen i Norrland
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 nov 2008, 22:53

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Killen i Norrland »

Tjena!

Det är jag som är "Killen i Norrland" :D

Och det stämmer jag köpte det gamla reservdelslagret, och det finns mycket prylar kvar mest NOS men även en hel del begagnat, både motordelar och ramdelar även hela ramar. Manualer och verkstadshandböcker finns.

Maila om ni behöver nåt!
Triton
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 sep 2008, 12:16
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -72

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Triton »

Killen i Norrland skrev:Tjena!

Det är jag som är "Killen i Norrland" :D

Och det stämmer jag köpte det gamla reservdelslagret, och det finns mycket prylar kvar mest NOS men även en hel del begagnat, både motordelar och ramdelar även hela ramar. Manualer och verkstadshandböcker finns.

Maila om ni behöver nåt!
Perfekt! :mrgreen:
Jag hör av mig om jag behöver något under arbetets gång.
Hur kommer det sig att du köpte hela lagret? Är bara lite nyfiken :wink:
Killen i Norrland
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 nov 2008, 22:53

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Killen i Norrland »

Hejsan !

För att göra en lång historia kort så tror jag att dom trevliga killarna på Guzzi Center blev lite less på mitt tjat om att få köpa diverse delar när jag renoverade min Stornello. Dom hade så att säga häcken full med moderna och antagligen både intressantare och mer lönande affärer. Sen visade sig att dom ville bli av med hela lagret, dom behövde utrymmet. Och eftersom jag är lite perverterat intresserad av gamla och lite udda hojar och priset var överkommligt så slog jag till.

Vill ni se min Stornello kolla här. http://www.bike.se/project/view.php?id=70

Hör gärna av dig om du behöver nåt, jag har väääldigt mycket delar dock inte allt, det blev en proppfull stor pickup och då menar jag proppfull min kompis som var behjälplig vid hämtningen fick sitta med delar i knät på hemvägen :lol: .
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Tobbe »

Ojojoj, den var det klass på du :lol:
Vill-ha-faktorn sköt i höjden så det stod härliga till här.

Säg till om/när du inte behöver den längre :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Triton
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 11 sep 2008, 12:16
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -72

Re: stornello 125 cc

Inlägg av Triton »

Oj, den stornellon är verkligen fin! Jag undrade faktiskt om ägaren till den fanns på forumet någonstans när jag surfade in på den där sidan när jag letade fakta om stornellon :wink:. Själv har jag inga planer på att renovera den till nyskick, som det ser ut som du har gjort. Jag blir nöjd när den går att köra på :mrgreen:
Skriv svar