Dorte Petermuss i den danska Guzziklubben äger en Le mans 1-76 och efterlyser cylindrar, cylindertoppar och ventiler till den. Förmodligen är det samma cylindrar till Le Mans 1-3. Rätta mig om jag har fel.
Är det någon som har tips om dessa delar vänligen kontakta Dorte Petermuss , email:petermuss@mail.tele.dk
Stefan
Le Mans 1-76
Moderator: Moderatorer
- Stefanv11sport
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 273
- Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
- Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
- Ort: Taby
Le Mans 1-76
SMC-medlem V11 Sport-00
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Le Mans 1-76
Jag får väl ställa upp som messerbisser, när nu ingen annan har oförstånd att göra det
LM I & II har samma cylindrar (runda även på utsidan).
LM III fick ju de nya kantiga cylindrarna som dessutom var Nikasilbehandlade, vilket var en rejäl förbättring mot de tidigare hårdförkromade som "flagade" och hade sig.
Av den och några andra framförallt designmässiga anledningar är LM III:an, både den snyggaste och bästa "riktiga" Le Mans som sett dagens ljus. (Men LM I:an är absolut den "råaste")
(Som ni ser messrar jag på rejält när jag nu ändå håller på...)
Rätt ska vara rätt
LM I & II har samma cylindrar (runda även på utsidan).
LM III fick ju de nya kantiga cylindrarna som dessutom var Nikasilbehandlade, vilket var en rejäl förbättring mot de tidigare hårdförkromade som "flagade" och hade sig.
Av den och några andra framförallt designmässiga anledningar är LM III:an, både den snyggaste och bästa "riktiga" Le Mans som sett dagens ljus. (Men LM I:an är absolut den "råaste")
(Som ni ser messrar jag på rejält när jag nu ändå håller på...)
Rätt ska vara rätt
Ciao / Ne
Re: Le Mans 1-76
Här kommer ännu en messerbisser.
Lemansettans cylindrar hade gjutjärnsfoder,och det fanns två överdim. kolvar.Jag tror det bästa är att köpa Gilardoni cyl.satser.Stein-dinse har både 850cc och950cc.Pris enl. prislista från-05 :210,02 resp.230,84 euro. per sida.
Det blir säkert dyrare att fodra om gamla cyllar + nya kolvar.
Hälsn.per-erik
Lemansettans cylindrar hade gjutjärnsfoder,och det fanns två överdim. kolvar.Jag tror det bästa är att köpa Gilardoni cyl.satser.Stein-dinse har både 850cc och950cc.Pris enl. prislista från-05 :210,02 resp.230,84 euro. per sida.
Det blir säkert dyrare att fodra om gamla cyllar + nya kolvar.
Hälsn.per-erik
- Stefanv11sport
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 273
- Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
- Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
- Ort: Taby
Re: Le Mans 1-76
den snyggaste guzzi motor är den med rund topper + cyl lnte den kantiga
bara min mening
bara min mening