Dingo Sport?

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Dingo Sport?

Inlägg av Tobbe »

Jag står idag i begrepp att bestämma mig för huruvida jag ska ta hem ett renoveringsobjekt, från Italien, eller ej.

Är det någon som kan komma med tips, så är jag mycket tacksam!

- Tex, kan man få tag i delar och i så fall var :?:
- Länkar till bra sidor som handlar om Dingon?

Kanske rentav är ngn som har en Dingo och som redan genomgått vad som står för min dörr ?
Så här ser den ut just nu:
:lol:
001.JPG
001.JPG (138.02 KiB) Visad 5654 gånger
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Dingo Sport?

Inlägg av suzzi »

cool moppe :)
kan kan i alla tipsa om var man kan få tag på kolvar,
http://www.stigsmotormekaniska.se
därifrån har vi köpt kolvar till en benelli och en morini, fungerade alldeles utmärkt. tillsammans med frakt kostade dom under tusenlappen.
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Dingo Sport?

Inlägg av Tobbe »

Tack för tipset, suzzi!
Visste väl att du skulle tända till när man pratar moppar :wink:

Men du, "kolvar", man lär väl bara behöva EN till den här :mrgreen:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Dingo Sport?

Inlägg av GuzziKungen »

Tobbe skrev:Tack för tipset, suzzi!
Visste väl att du skulle tända till när man pratar moppar :wink:

Men du, "kolvar", man lär väl bara behöva EN till den här :mrgreen:
Två , en skall väl filas på ,på gammalt vis :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
GUZZI- KEJSAREN
Guzziåkare
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 nov 2008, 20:30
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Eldorado 2015.
Ort: Vänersborgs kommun

Re: Dingo Sport?

Inlägg av GUZZI- KEJSAREN »

Det verkar vara en Dingo GT på bilden. På den italienska motsvarigheten till Blocket (subito.it) borde det gå att hitta prylar. Där finns det några Dingo till salu. Jag vet att jag har kommit in på en italiensk hemsida för Dingoägare. Sparade den inte. Det är bara att söka. Var på gränsen att lägga beslag på en Dingo cross för ett par år sedan. Till salu på en veteranmarknad i Nossebro. 12000:- har jag för mej att ägaren begärde.Lite dyrt tyckte jag. Visserligen omlackerad i originalkulör. Härligt ettrigt ljud. Grahns tog in ett antal sådana för pojkmotocross, har jag hört. C:a 6hk för crossbruk.
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Dingo Sport?

Inlägg av Tobbe »

Om jag fattat saken rätt så är det här en Dingo GT :roll:
Dingo_GT.jpg
Dingo_GT.jpg (40.17 KiB) Visad 5522 gånger
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
GUZZI- KEJSAREN
Guzziåkare
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 nov 2008, 20:30
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Eldorado 2015.
Ort: Vänersborgs kommun

Re: Dingo Sport?

Inlägg av GUZZI- KEJSAREN »

Ja just det, du har så rätt så. Det fanns ett flertal modeller. Crossen var det någon som crossade hela Afrika med. Fin reklam. Antar att det gick åt några däck o tändstift.
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Dingo Sport?

Inlägg av suzzi »

fila kolvar?
jo det fungerar ibland.. på zündapp funkar det visst men det kan också bli så att moppen går sämre :shock:
(man kan ju alltid köpa en extra kolv i överdimension och ha på hyllan, ifall att :D )
nåt att tänka på i alla fall är att dingon inte funnits i sverige (åtminstone inte vad jag vet) och därför klassas som lätt mc :? , bra att veta :wink:
(fast det kanske du visste redan och det är ju inte olovlig körning i alla fall för körkortet har du väl?)
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Dingo Sport?

Inlägg av suzzi »

Tobbe skrev:Jag står idag i begrepp att bestämma mig för huruvida jag ska ta hem ett renoveringsobjekt, från Italien, eller ej.
Så här ser den ut just nu:
och nu befinner den sig utanför eskilstuna :wink: snart hemma i ditt garage 8)
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Dingo Sport?

Inlägg av Tobbe »

Jo, jag hörde det :lol:

Snart ska jag åka o hämta den nu!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Dingo Sport?

Inlägg av Tobbe »

Och nu är den äntligen "hemma", sedan några timmar tillbaka :mrgreen:

Och tänk så många trevliga människor man lär känna på vägen.
Tack alla som hjälpt till i detta sammanhang!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Dingo Sport?

Inlägg av GuzziKungen »

Grattis Tobbe och lycka till med renoveringen :lol:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar