Grison vill inte starta

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

thanngg
Guzziåkare
Inlägg: 35
Blev medlem: 08 apr 2009, 08:17
Mina motorcyklar: Honda VFR 750, Suzuki RSE 650, Yamaha Wild Star, Honda CR500, Griso 850 (Bättre och bättre!), en till Wild Star, Le Mans III, Ducati 916 SPS, en till Wild Star, en Katana 1100 1982
Ort: Västerås

Grison vill inte starta

Inlägg av thanngg »

Hej igen,
Jag trodde ju att jag hade problem med startmotorn på min Griso 850, men det var inte det. Den är kollad, och dessutom startar hojen om jag tjuvkopplar den (dvs lägger en 12V direkt på solenoiden). Jag hade dessutom ett batteri som var slut. Detta är nu bytt, men det spelar ingen roll. När jag trycker på startknappen klickar det i startrelät (låter det som i alla fall), men sen händer det ingenting. Jag börjar få slut på idéer...

Nån som har nya jag kan använda?
thanngg
Guzziåkare
Inlägg: 35
Blev medlem: 08 apr 2009, 08:17
Mina motorcyklar: Honda VFR 750, Suzuki RSE 650, Yamaha Wild Star, Honda CR500, Griso 850 (Bättre och bättre!), en till Wild Star, Le Mans III, Ducati 916 SPS, en till Wild Star, en Katana 1100 1982
Ort: Västerås

Re: Grison vill inte starta

Inlägg av thanngg »

Vafan, jag svarar väl mej själv då. Det kanske finns andra som behöver veta detta oxo...

Jag hittade felet! Det var en glappkontakt i sockeln som håller startrelä, alternativt i 20A-säkringen som matar startrelät. Jag vet inte säkert för jag pillrade med bägge två samtidigt, och när jag satte ihop det, så funkadfe det helt plötsligt. Vissa givna hästar vill man inte skåda i munnen, eller hur man säger.

Grattis till mej själv!
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: Grison vill inte starta

Inlägg av Tobbe »

Skönt att det löste sig för dig! :D
Såna där elektriska skitfel kan vara ett aber ibland...... :twisted:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Grison vill inte starta

Inlägg av GuzziKungen »

Som elektriker så brukar jag börja från ett håll tills jag uteslutit allt.
värst är dom felen som kommer bara ibland.
Skönt att det löste sig.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar