Sida 1 av 1
Db-killer
Postat: 13 maj 2009, 08:15
av GuzziKungen
Vet någon var jag kan hitta Db-killer till mina mistraldämpare
Ljudet är kanon, men inte vid mätningar

Re: Db-killer
Postat: 13 maj 2009, 08:34
av Raz
Finns väl hos nästan varenda mc handlare. Man får borra ett hål för fästskruv på undersidan av slutpipan. Det finns sorter som klämmer utan borrning men de tenderar att rymma.
Är det på bana du har problem? Lite bakvänt att min hoj får sjunga i 103 dBa på vägen och bara 95 dBa på bana. Tvärtom hade känts mer rationellt

Re: Db-killer
Postat: 13 maj 2009, 11:07
av GuzziKungen
Tack Raz.
Jag har frågat hos handlare men resultatet har varit magert, dom hänvisar till
märket på avgaset.
Mest är problemet på bana ,men även till viss del då jag som instruktör måste föregå
med gott exempel på kurstillfällen.
Vissa anser att denna sköna musik är buller

Re: Db-killer
Postat: 13 maj 2009, 17:30
av Raz
GuzziKungen skrev:Jag har frågat hos handlare men resultatet har varit magert, dom hänvisar till märket på avgaset.
Konstigt. Har du testat Lelles?
Det var en tråd nyligen på v11lemans.com och där gavs exempel på generella killers:
http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=14587
Jag vet inte om nån av de nämnda går att köpa i Sverige men från e-Bay/England funkar väl också.
Re: Db-killer
Postat: 13 maj 2009, 22:25
av Guzzikjelle
Raceway WolmarYxkullsgatan har något som funka,r ett ganska långt perforeat rör som vi delad på mitten och en i varje pipa gav godkänt på en Florida.

Re: Db-killer
Postat: 14 maj 2009, 13:50
av GuzziKungen
Tack för tipsen.
Jag hittade en modell på AVA .
Eftersom hojen står i Dalarna så återstår spänningen en dag till för att se om det passar
