Hej, har nyligen införskaffat en helt underbar V11 Sport -00 som fungerar kanon....MEN.....när jag ligger med konstant jämn gas vid ca 3000-4000 varv oavsett växel så bluddrar den. Det känns som att man håller på att få bensinstopp (jag åkte faktiskt in på en station första gången jag kände av detta och tankade). Ni vet när man är ute och kör en hoj med reservkran och precis innan man slår över till reservläget....så känns det .
Finns det någon vänlig själ här inne som är duktig på att gissa.
Detta är ett vanligt Guzziproblem , det brukar gå att mappa bort.
Om du lämnar in hojen på bänkning så kan dom hjälpa dig ,annars kan du testa att feta
lite själv på dessa varvtal (kan vara knepigt att träffa rätt utan rullmotstånd).
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
GuzziKungen skrev:Detta är ett vanligt Guzziproblem , det brukar gå att mappa bort.
Om du lämnar in hojen på bänkning så kan dom hjälpa dig ,annars kan du testa att feta
lite själv på dessa varvtal (kan vara knepigt att träffa rätt utan rullmotstånd).
Tack, då verkar det inte vara något som jag behöver oroa mig för då?
Skall se vart man kan lämna in bäst i västsverige?
Lycka till
Oftast så brukar felet ligga på 3800varv ,exakt dom varven man brukar ligga i när man kör 50 och 70
Säg till extra om det då du lämnar in hojen så fixar dom det.
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
GK, har du något tips till mig med förgasare också? Min LM har liknande symptom ... vibrerar mellan 3000 och 4000. Över 4000 blir plötsligt backspeglarna tydliga (nåja, mindre otydliga i alla fall ) och blodet strömmar genom händerna igen. Måste jag verkligen köra på 4:ans växel eller konstant för fort? Har synkat förgasarna (efter att jag bytt flottörer, nålventiler samt justerat nivån) och den går bra på alla andra varvtal.
Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Hej, jag ser i skivan för PCIII att det finns en map med för min guzzi med Mistral osv. Är det bara att öka siffrorna i det kritiska registret och tanka över?
Försöker bifoga en bild....
SportGuzzi skrev:Hej, jag ser i skivan för PCIII att det finns en map med för min guzzi med Mistral osv. Är det bara att öka siffrorna i det kritiska registret och tanka över?
Jag fick hjälp med att hitta en mappning över nätet , sök på mappning / powercomander på forumet
så hittar du säkert länken.
Där tankade jag ner en mapp med mistral och crossover mistral (mellanröret).
Med den mappen så går hojen ok men inte perfekt.
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
SportGuzzi skrev:Hej, jag ser i skivan för PCIII att det finns en map med för min guzzi med Mistral osv. Är det bara att öka siffrorna i det kritiska registret och tanka över?
Jag fick hjälp med att hitta en mappning över nätet , sök på mappning / powercomander på forumet
så hittar du säkert länken.
Där tankade jag ner en mapp med mistral och crossover mistral (mellanröret).
Med den mappen så går hojen ok men inte perfekt.
men, i skivan finns en mapp där MG med Mistral, stock crossover finns med (då borde väl jag inte behöva ladda hem en ny??). Om jag klickar på den så kommer ett rutdiagram fram med olika varvtal och oliga trottellägen. I en del varvtal mm finns det + och minus värden. Detta borde väl vara i jämförelse mot orginal? mao om det står 0 så är det som standard???
I de varvtal/gaslägen som jag har problem så står det 0.......går det då att ändra till tex 5 och sedan koppla ihop PC3 med laptopen??
Många knasiga frågor blir det för jag kan inte detta + att jag blev osäker idag när jag ringde runt till dynojetcenters och de sa att jag MÅSTE bänka annars blir det helt fel. Jag får för mig att de vill sälja bänktid?? Jag bryr mig inte om jag tappar någon häst någonstans, bara den går rent så jag väljer att försöka feta till den på detta sätt......hoppas att jag gör rätt?
Mappen jag hittade var redan fetad på rätta ställen, d.v.s gjort då en V11 körts i bänk.
Problemet är då man fetar utan motstånd ,blir inte samma sak
Dynojet är i övrigt ett kapitel för sig ,åtminstone i Sverige (kan berätta någon gång på en träff).
Ladda ner en färdig oberoende mapp med samma förutsättningar och jämför med Dynojet
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
Har nu fetat och det blev inte direkt bättre utan jag upplvede att den gick ännu sämre nu när vädret är varmt. Detta är en signal för mig att den går för fett så jag har minskat igen och den går fortfarande dåligt...
Det troliga är att jag måste lämna in på riktig bänkning för att få ordning på det men har tyvärr inte råd nu.
I och med att jag både fetat och magrat utan att den blivit riktigt bra så blir jag orolig att det är något annat?
En okunnig fråga:.........finns det TPS på denna?....och i så fall, kan det vara något fel med denna?
Ja det finns TPS, nej det är säkert inget egentligt fel på den men däremot kanske den behöver justeras. Om så är fallet så betyder det också att generella PCIII-mappar du laddar inte kommer att fungera som avsett. Så varför inte kolla. Basen är 150 mV. Har du verkstadshandboken? Den finns som PDF lite här och var.
Ett tips: skriv för all del ned alla värden du mäter upp innan du eventuellt börjar ställa om något. Man tror att man kommer att minnas, men det gör man aldrig. Jag kommer aldrig att få veta hur min TPS stod när jag köpte hojen
Raz skrev:Ja det finns TPS, nej det är säkert inget egentligt fel på den men däremot kanske den behöver justeras. Om så är fallet så betyder det också att generella PCIII-mappar du laddar inte kommer att fungera som avsett. Så varför inte kolla. Basen är 150 mV. Har du verkstadshandboken? Den finns som PDF lite här och var.
Ett tips: skriv för all del ned alla värden du mäter upp innan du eventuellt börjar ställa om något. Man tror att man kommer att minnas, men det gör man aldrig. Jag kommer aldrig att få veta hur min TPS stod när jag köpte hojen
Raz skrev:Ja det finns TPS, nej det är säkert inget egentligt fel på den men däremot kanske den behöver justeras. Om så är fallet så betyder det också att generella PCIII-mappar du laddar inte kommer att fungera som avsett. Så varför inte kolla. Basen är 150 mV. Har du verkstadshandboken? Den finns som PDF lite här och var.
Hej, nu har pärlan varit hos Biscaya hela dagen och justerat ECU, TPS och PCIII och det mesta går hyfsat nu. Dock rycker den och bluddrar en del fortfarande på jämn gas och detta menar man på Biscaya att det beror på att ECU´n är kass.
Är det någon i Guzziland som vet var eller hur man kan få tag på en orginal ECU till en V11 -00 till vettiga pengar är jag VÄLDIGT tacksam för tips.
ECU, TPS och PCIII, där ECU:n dessutom ballat ur???
Strindberg skulle nog ha sagt: det är synd om insprutningsmänniskorna.
Skulle själv ha hållit med.
Lycka till dock.