Sida 1 av 1

Rosthål, Le mans 4 tank

Postat: 30 jun 2009, 16:16
av motoguzzi87
Hej,

Nån som har et bra tips på hur man lagar ett rosthål där låsetbygeln går in på en Le mans IV tank.

har totalt missat detta så nu när jag upptäkte att den vita fägen hade fått en rödaktig ton så
är det nästan helt genomrostat.

Re: Rosthål, Le mans 4 tank

Postat: 30 jun 2009, 21:53
av Jari
Besvärligt ställe det där.
Jag har samma problem med min tank. Fast jag har inte fått hål ännu. Men rostfärgat är det. Försöker underhålla det så gott det går. Men som sagt var så kan nog vara lika illa på undersidan. :? :?

Sir Jari

Re: Rosthål, Le mans 4 tank

Postat: 30 jun 2009, 22:38
av ekoxen
Lagade en gång ett rosthål i tanken på en gammal Ford. Använde kemisk metall och hoppades klara den stundande besiktningen. Sex år senare skrotade jag bilen och inte en droppe hade läckt ut! Fast det är kanske inte riktigt rumsrent ... en Guzzi är väl värd en mera gedigen lagning?

MVH, Micke

Re: Rosthål, Le mans 4 tank

Postat: 01 jul 2009, 08:53
av motoguzzi87
Ja besvärligt ställe är det, jag undersökte ordentligt i går kväll och det är inte
jätteilla men det väter igenom lite när jag testar med vatten.
Så nån lagning måste det bli annars blir det ju riktigt illa.