Reservdelar

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

alfaguzzi
UppKomling
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 jun 2007, 00:18
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge 1200 GLT, -07
Ort: Halmstad / Varberg

Reservdelar

Inlägg av alfaguzzi »

Många reservdelar till Guzzi kan köpas på bildelsfirmor mycket billigare, enklare och snabbare än från en Guzzihandlare. Alla delar som har ett produktnr, tillverkade av unnderleverantörer, tex Boch XXXX eller SKF xxxx. Mitt stenskott på lycktan kostade 1800 kr mindre tex!
Användarvisningsbild
Bengt C
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 11 maj 2007, 21:07
Mina motorcyklar: .
Le Mans III -83
Ort: Bohuslän

Inlägg av Bengt C »

Jag tror(?) lyktan på LeMans och Monza tidigt 80-tal är samma som på Fiat 127.

Jag har hört att kardanknuten återfinns i styrkolumnen på någon DAF lastbil. Vet någon händelsevis exakt vilken? Tror även att något vagt rykte säger att brytarspetsarna sitter i ett hus som egentligen är en fördelardosa till en Fiat. Det kan iofs kvitta, eftersom man ändå plockar bort brytarspetsarna och ersätter med något bättre.

Med tanke på hur oljefiltret ser ut borde det återfinnas i någon bil även det. Undrar just vilken.
archie
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 maj 2007, 21:31
Ort: Göteborg

Re: Reservdelar

Inlägg av archie »

Till alfaguzzi

Har du aktuella uppgifter om lampglas för lampa på California Special? Bosch diameter 180 mm. Var har du köpt reservglaset?

Frun upptäckte i eftermiddags då hon polerade Calin att glaset var sprucket och delvis hade ramlat ut.

Tacksam för uppgift!
alfaguzzi
UppKomling
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 jun 2007, 00:18
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge 1200 GLT, -07
Ort: Halmstad / Varberg

Inlägg av alfaguzzi »

Jag köpte mitt glas i fjol på bildelskedjan AD Center för 248 kr.
Dom beställde glaset direkt från Bosch och det tog mindre än 1 vecka att få hem det.
AD Centers arikelt nr enl kvittot är: 35001 Benämning: GLAS 1305604903. Då ingår glas och tätningslist.
Bäst är att ni själva kollar på glaset vilken benämning glaset har.

MC handlaren skulle ha nästan 2.000 kr eftersom dom bara sålde glas inkl den kromade sargen, men den behövde jag ju inte byta.
Skriv svar