Nyare gaffel Le mans IV

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

motoguzzi87
Guzziåkare
Inlägg: 38
Blev medlem: 20 mar 2007, 13:25
Mina motorcyklar: MG Le Mans IV -87
fd:
Honda CX500E
CB900F, F2
CB1100R
Ort: Linköping

Nyare gaffel Le mans IV

Inlägg av motoguzzi87 »

Nån som har monterat en USD gaffel på en LM 4-5 ?

Hittade en länk på guzzitech där man monterat en GSX R gaffel på en LM 4.

Ska riva ner min LM 4 i vinter och antignen orginalrenovera eller
pyssal om den till nått liknande en DÄS
tokker

Re: Nyare gaffel Le mans IV

Inlägg av tokker »

hej
har inte gjort det på precis en lemans 4-5 men på flera andra bygge det som ska fixas är styrstolpen o styrlagar dom passer som regel aldrig rakt på, så svarva en ny styrstolpe ( axlen som går genom ramen) o hitta lagar som passer sen är det klart. kan även bli lite med försprång o sånt men jag har aldrig behövd ändra i ramen. bara på brännet lycka till
Skriv svar