Sida 1 av 1

Förgasarlänkage 1000 Le Mans

Postat: 11 aug 2009, 14:58
av ekoxen
Hej

Håller på att monterat tillbaka originallänkaget till förgasarna på min LM (förre ägaren hade monterat vajrar med tillhörande 90º-böjar i "trottellocken" från Ducati). Men jag tycker original-returfjädern känns vek, lite orolig för att trottlarna fastnar i öppet läge. Ducati-prylarna inkluderade en trottelfjäder som inte finns med på sprängskissen över Guzzi-varianten av förgasaren, funderar på att låta den sitta kvar men då blir det kanske riktigt jobbigt (fast kanske bättre för livslängden, min alltså :lol:).
Någon som kan bekräfta att den "yttre" returfjädern på förgasaren är tillräcklig?

MVH, Micke