Förgasarlänkage 1000 Le Mans
Postat: 11 aug 2009, 14:58
Hej
Håller på att monterat tillbaka originallänkaget till förgasarna på min LM (förre ägaren hade monterat vajrar med tillhörande 90º-böjar i "trottellocken" från Ducati). Men jag tycker original-returfjädern känns vek, lite orolig för att trottlarna fastnar i öppet läge. Ducati-prylarna inkluderade en trottelfjäder som inte finns med på sprängskissen över Guzzi-varianten av förgasaren, funderar på att låta den sitta kvar men då blir det kanske riktigt jobbigt (fast kanske bättre för livslängden, min alltså
).
Någon som kan bekräfta att den "yttre" returfjädern på förgasaren är tillräcklig?
MVH, Micke
Håller på att monterat tillbaka originallänkaget till förgasarna på min LM (förre ägaren hade monterat vajrar med tillhörande 90º-böjar i "trottellocken" från Ducati). Men jag tycker original-returfjädern känns vek, lite orolig för att trottlarna fastnar i öppet läge. Ducati-prylarna inkluderade en trottelfjäder som inte finns med på sprängskissen över Guzzi-varianten av förgasaren, funderar på att låta den sitta kvar men då blir det kanske riktigt jobbigt (fast kanske bättre för livslängden, min alltså
Någon som kan bekräfta att den "yttre" returfjädern på förgasaren är tillräcklig?
MVH, Micke