Det verkar som att aluminium/ergal/eller vad det nu är för material, bara tillverkas snedskurna, det kan ju vara bra för då går de tystare, men då har någon för sig att de snedskurna trycker och belastar sidledes och detta tros vara anledningen att de smulas sönder i förtid.
(Bara som en perentes)
Jag ägde en Triumph bonneville 2002 innan jag köpte guzzin, i denna motor sitter det 18 rakskurna drev bara i motorn. Gissa hur det låter med originalljuddämparna Wiiii Wiiiii Wiiii
men funktionen är det inget fel på och anledningen att triumph kör med rakskuret är just hållbarheten och att de slipper en massa trycklager här och där.
Kamkedjespännare
Moderator: Moderatorer
-
- Guzzifantast
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 20 mar 2007, 21:26
- Ort: Växjö
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Gamla Guzzi, typ före -74, hade visst snedskurna drev och lagren är väl knappast ändrade sedan dess (det var ju bara 33 år sen) så det borde ju hålla. Jag ska göra lite research. Imorgon. Nu borde jag sova, jag ska bara...Racerstone skrev:Det verkar som att aluminium/ergal/eller vad det nu är för material, bara tillverkas snedskurna, det kan ju vara bra för då går de tystare, men då har någon för sig att de snedskurna trycker och belastar sidledes och detta tros vara anledningen att de smulas sönder i förtid.
(Bara som en perentes)
Jag ägde en Triumph bonneville 2002 innan jag köpte guzzin, i denna motor sitter det 18 rakskurna drev bara i motorn. Gissa hur det låter med originalljuddämparna Wiiii Wiiiii Wiiii
men funktionen är det inget fel på och anledningen att triumph kör med rakskuret är just hållbarheten och att de slipper en massa trycklager här och där.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Allt klart, igår, och idag hade jag chans att provköra också. Det är verkligen stor skillnad, allt oljud och ringande är borta och istället hörs ett i mina öron normalt kedjeljud. Tomgången är jämn som på en Camry V6 och tjuvstoppar inte. Jag betraktade fladdrandet före bytet med tändlampa mot svänghjulet, det hoppade som fanken. Efter bytet finns det liksom inget att se, det ser ut som om svänghjulet står stilla.
Falun väntar, och P Floyd!
Falun väntar, och P Floyd!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
-
- Guzzifantast
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 20 mar 2007, 21:26
- Ort: Växjö
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Tja... då skulle jag inte känna mig lika stolt nu! Och grannarna (samtliga har japanska Harley-look-a-likes, fick körkortet på köpet och lämnar in hojen om en lampa gått) skulle inte vara lika impade.Racerstone skrev:Jag tror jag har sagt det tidigare att denna sträckaren borde sitta originalmonterad från början.
Du ska inte köra din fina Stone i väggen!Racerstone skrev:Steady Like a brick in the Wall
or was it a STONE?
Jag ska trotsa alla vädergudar och tälta. Det är hardcore. Eller förresten kanske det är mer hardcore utan tält. Sovsäck i sopsäck så blir det hyfsat torrt. Tar mycket mindre plats också. Varför är jag alltid vaken vid den här tiden?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!