På Stelvio (och Griso?) sitter kabelskorna för tändstiften så till att man knappast får upp dem med handkraft. Klädnypor och grilltång funkar inte heller.
Guzzi har ett finurligt originalverktyg som tyvärr inte följer med i verktygspåsen (vilket det gjorde för BMWs motsvarighet). Jag beställde ett sånt där verktyg men som tur var gjorde affären en check med mig - det kostar 3 087:-!!!
Jag avbeställde verktyget och kom fram med lösning enligt bild; en bit tunn klädlina eller kabel för några ören.
Om jag slog in en öppen dörr nu, kan jag bara be om ursäkt.
Tändhattsborttagning
Moderator: Moderatorer
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 581
- Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
- Ort: Karlstad
Tändhattsborttagning
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
- Tobbe
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 2023
- Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
- Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64 - Ort: Gammelbo
Re: Tändhattsborttagning
Smart idé
Själv hade jag nog tagit en simpel tång av något slag och skyddat hatten med lite tyg eller nåt.
Edit: stavfel
Själv hade jag nog tagit en simpel tång av något slag och skyddat hatten med lite tyg eller nåt.
Edit: stavfel
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 581
- Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
- Ort: Karlstad
Re: Tändhattsborttagning
Funkar nog också bra men "hatten" är ganska mjuk så...Tobbe skrev:Smart idé![]()
Själv hade jag nog tagit en simpel tång av något slag och skyddat hatten med lite typ eller nåt.
Åsså tar ju linan så lite plats i verktygsfacket.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Tändhattsborttagning
Fiffigt
Det är som hämtat ur programmet Hajk från Karlstad, mitt favoritprogram som barn
Det är oftast dom enkla lösningarna som är dom bästa.
Det är som hämtat ur programmet Hajk från Karlstad, mitt favoritprogram som barn
Det är oftast dom enkla lösningarna som är dom bästa.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé