Hade även hoppats på att kunna tvätta henne ordentligt innan jag lägger henne i den vanliga blåa liksäcken, men den biten får vänta tills en torr och solig dag, även om kall. Fanskapet torkar ju aldrig, annars.
Så jag genomförde oljebytare-ceremonin och passade även på att byta original cross-over burken mot en Stucchi-dito, vilket har den fördelen att jag nu även kommer åt avtappningspluggen i växellådan.

En annan god sak är att jag nu även kommer åt med den lilla momentnyckeln!
När jag tömde den bakre transmissionen, såg det ut så här:

INTE vad jag hade förväntat mig!
Så jag fick gräva ner mig lite längre

Jag vet ju om att jag körde genom ett par mycket kraftiga åskoväder i somras, men hur i helv*te kommer vattnet in, och ska/borde det inte finnas ett dräneringshål här?
Det finns en markering ca 1 cm ø på undersidan av drivtunneln, strax framför drevet, som kunde tjäna som landningsplats för en bra borr.
Vill alla ni smallblockägare vara goda att krypa ner på knä o se om dräneringshålet finns?
Vatten har helt uppenbart penetrerat packboxen; titta på de krulliga läpparna intill sexkantmuttern.
Jag sköljde burken tre gånger med lampolja och fyllde med herrparfym 75-140 som man ska. Högst sannolikt får jag ändå riva bakhjulet för byte av gummi i början av nästa säsong.
Är det någon som har prövat detta? Är packboxen enkel att byta, eller får man plocka isär hela lådan? Nån som vet?
Var inte blyga nu!