Tacksam för tips
Mistral rör
Moderator: Moderatorer
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Mistral rör
Jag vill montera ett par Mistral ljud dämpare på en Nevada med förgasare,vad skall jag tänka på .
Tacksam för tips
Tacksam för tips
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
- -ah
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
- Ort: Limhamn
Re: Mistral rör
Att ha pengar på kontot?vad skall jag tänka på
Det finns några stycken ute i den stora världen, alltså utanför Svarje, som har monterat Mistrals på smallblocks, men jag känner endast till EFI-modeller, och endast Brevor.
De har uppenbart inte behövd någon "om-mappning". Skulle det vara, är kanske en förgasarmodell lättare att justera utan datorstöd?
Fast vid närmare eftertanke ger lambda-sonden signal till ECUn om värdena ändras, och korrigering sker alldeles automatiskt då. Kanske inte så fel med EFI i alla fall. Vad det innebär för dig, vete fan, med andra ord.
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Mistral rör
Min tanke kretsar mer runt om man skall behöva bytta grejer i förgassarna samt intaget av luften eller om man kan bara köra med dom originala inställningarna
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Mistral rör
Normalt är det väl så att skall man släppa ut mer bak bör den väl matas med mer bränse blandning , enklast är nog att prova och kolla stiften så ser man vad som sker. 
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator