Tjena !!
Har pratat med grabbarna i Hol ang montage av en PC till min Griso. De har en uppfattning att den gör varken till eller ifrån med en PC till min hoj, och andra jag har pratat med har en annan... Hmmm...
Vad tror ni? Egna erfarenheter?? Vissa av er vet jag har en PC, men kanske int på en Griso??
Hajj!!
Freddan
PC till en Griso?
Moderator: Moderatorer
-
Freddan
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: griso 1100
PC till en Griso?
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
-
Janne G
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Re: PC till en Griso?
Hej, min V11-00 har väl samma motor som Din, 1 064cc med 2 ventiler/cylinder?!
På min satt en PC redan när jag köpte den och dessutom K&N-filter samt helt öppna Mistral. Vad jag förstår måste nog både insuget och avgasen få friare vägar för att någon effektökning skall märkas. Vad gäller min sa säljaren att en besvärande effektsvacka vid 5 000rpm försvann när "mellanröret" under motorn byttes till ett grövre. När man monterar slutpluggarna i avgasen för att åka på besikting märker man också en klart "segare" motorgång.
Som sagt har jag inget att jämföra med men den svarar direkt på gas, drar direkt och varvar gladeligen förbi rött om man inte är på sin vakt. Känns brutal! Så det är nog som vanligt att det är blandningarna som blir bäst!.
På min satt en PC redan när jag köpte den och dessutom K&N-filter samt helt öppna Mistral. Vad jag förstår måste nog både insuget och avgasen få friare vägar för att någon effektökning skall märkas. Vad gäller min sa säljaren att en besvärande effektsvacka vid 5 000rpm försvann när "mellanröret" under motorn byttes till ett grövre. När man monterar slutpluggarna i avgasen för att åka på besikting märker man också en klart "segare" motorgång.
Som sagt har jag inget att jämföra med men den svarar direkt på gas, drar direkt och varvar gladeligen förbi rött om man inte är på sin vakt. Känns brutal! Så det är nog som vanligt att det är blandningarna som blir bäst!.
Gusse
-
Freddan
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: griso 1100
Tackar gladeligen för det fin-fina svaret. Jag pratade som sagt med en snubbe igår som ville hjälpa mig men Grison var inte på listan över Guzzimodeller... Tackar!! 
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Jag tror Griso 1100 har en annan styrbox än V11 så det går inte att köpa en sådan PC.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
-
Janne G
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Hej igen, man har ju semester och har tid att surfa runt och som vanligt finns det man kanske söker närmare än man tror. http://www.dynotec.de verkar ha något för Griso. Länken finns faktiskt på vår hemsida via länkgaraget.
Gusse
- -ah
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
-
alfaguzzi
- UppKomling
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge 1200 GLT, -07
Så här blev resultatet på min Norge 1200 - 07, + 8hp och en mycket bättre repons på gasen i alla lägen utom under 2000 rpm, men där kör jag bara i starten.
http://forum.guzzitech.com/forum/188/5281.html
http://forum.guzzitech.com/forum/188/5281.html