Sultips mottages

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Sultips mottages

Inlägg av Nicke »

Rullade precis ut Dayzzi för en lite premiärtur i finvädret.

Hade förträngt att det varit dags att sula om i ett par hundra mil eller så redan.

Således önskar jag tips från er som är uppdaterade på däckutbudet.

Mina önskemål är följande: De skall hålla många mil, ha ett bra grepp i vått och torrt. Är de dessutom relativt odyra så är det självklart en bonus värd att beakta.
Ciao / Ne
Lasse.
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 jun 2009, 18:30
Mina motorcyklar: I Garaget:
-Guzzi Quota 1100 ES,-99.
-Guzzi 850cc LM III,-82.
-SWM RS 320cc TL,–82.
Sålda hojar:
-Honda XL 250cc Motosport,-74.
-Honda XL 350cc,–76.
-Moto Morini 500cc SEI-V,-82.

Re: Sultips mottages

Inlägg av Lasse. »

Hej! Nicke
Här finns information om de flesta däckmärkena på marknaden,
och vad knutten tycker om sina sulor.
http://www.dacktest.com/motorcykeldaeck/index.html

Lycka till // Lasse.
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Sultips mottages

Inlägg av ekoxen »

Har Michelin Pilot Road 2 på Centauron (satt på vid köp) och är mycket nöjd, men å andra sidan kör jag inte så aktivt att jag kan bedöma dem fullt ut. Redan innan Centauron blev jag rekommenderad (av två oberoende MC-rävar) att köpa dem till LeMans:en, fast de finns inte i rätt dimension till den.
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Sultips mottages

Inlägg av Tobbe »

Michelin P CT2 alternativt Metzeler Roadtec Z6
Tror inte det finns så många andra däck som slår dom i antal mil iaf.
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: Sultips mottages

Inlägg av Freddan »

Kan gå i god för Roadtec Z6, släpper knappt på rullgrus... :wink:

Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Sultips mottages

Inlägg av Raz »

En italiensk hoj ska väl ha Pirelli. Pirelli Angel tror jag de heter nu för tiden, som motsvarar Z6 (som ju är fantastiska) och de är ofta lite billigare än Metzeler!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sultips mottages

Inlägg av Nicke »

Tackar för alla tips.

Jag har själv tänkt i banorna Michelin Pilot Och Metzeler Z6, men triggades lite av Raz prat om, spagettigummi.
Även om det var så 1997 att 1100 Sport var skodd med Pirelli, medan Daytonan hade Bridgestonedäck för högre speckrav. Detta tyckte jag var rätt anmärkningsvärt för en Italiensk räcer...

Nåväl idag beställde jag alltså en uppsättning Pirelli Angel ST till Dayzzan. Läste på en site att de skall ha lång livslängd. (något slags "rekord" kring detta var satt under ett 24 h lopp).
Däckkrängaren (i dubbel bemärkelse) berättade att mönstret ser ut som änglar när däcket är nytt, men som djävlar när det är nött. Jag tror nog att det skall vara stolta örnar... 8)
(Priset: 1450 för framsulan och 1850 för bakdito, rätt ok)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sultips mottages

Inlägg av Nicke »

Ciao / Ne
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Sultips mottages

Inlägg av -ah »

Vill minnas att Pirelli Angel fick MYCKET bra recensioner i Motorrad (tyska! - inte den löjligt dyra & sena svenska varianten) under våren någon gång.
Synd att det inte finns passande till SB; vi får nöja oss med Michelin Pilot Activ.
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
SportGuzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 139
Blev medlem: 21 maj 2009, 09:51
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport 2000
Ort: Göteborg

Re: Sultips mottages

Inlägg av SportGuzzi »

ekoxen skrev:Har Michelin Pilot Road 2 på Centauron (satt på vid köp) och är mycket nöjd, men å andra sidan kör jag inte så aktivt att jag kan bedöma dem fullt ut. Redan innan Centauron blev jag rekommenderad (av två oberoende MC-rävar) att köpa dem till LeMans:en, fast de finns inte i rätt dimension till den.
Håller med om dessa, helt kanon!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sultips mottages

Inlägg av Nicke »

Efter ca tvåhundra mil med ett nytt Pirelli Angel på framhjulet så kan jag bara ge ett jakande svar på frågan: "Änglar finns de?"

Det som jag hittills är väldigt nöjd och glad över är att jag känner en större trygghet med framvagnens beteende än med de senaste Metzelerdäcken jag förlitat mitt kurvkastande till. Jag törs helt enkelt mycket mer sen jag fått på en skyddsängel därfram.

Nu längtar jag bara till jag får sätta på en ängel därbak också. Mitt nuvarande Michellin Pilot Road har antagit partiell slicks-frisyr då det går på övertid då den beställda bak-ängeln varit restnoterad. Nu måste den bara komma så jag fär börja ladda på för Gotlands-ringen.

(OBS! Eventuellt fula associationer till ovanstående text beror helt och hållet på läsarens, dvs. din egen hjärnkonfiguration... 8))

Sedan är jag också nöjd då jag kollar lufttrycket då jag äntligen fått på vinklade ventiler och därmed kan utföra operationen utan att begå övervåld på oskyldiga luftpumor och mitt humör.
Ciao / Ne
Skriv svar