Någon som har en bra lösning på upphängning av instrumenten i silent block
tror jag att det heter. Små gummibuffertar som avvibrerar. Jag kollade Stein Dinse på nätet
och kostnaden för de fyra som behövs skulle vara över 80 euro. Jag tyckte att det var i saftigaste laget
och tänkte att det måste finnas andra lösningar och undrar nu om någon har något tips.
Lasse
Upphängning av instrument
Moderator: Moderatorer
- Raz
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023 - Ort: Brottby
Re: Upphängning av instrument
Det borde ju finnas nåt liknande från vanliga elektronikdistributörer som Elfa. Jag köpte en sån där från SD en gång och tyckte också det var jämrans dyrt men jag behövde bara en så jag orkade inte leta.
Frågan är också hur mycket nytta de egentligen gör... man kanske lika gärna kan stoppa dit nylonbussningar eller nåt.
Frågan är också hur mycket nytta de egentligen gör... man kanske lika gärna kan stoppa dit nylonbussningar eller nåt.
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Upphängning av instrument
själv så andvände jag elgummi genomföringar som upphängning när jag monterade min framruta från biltema.
geguzzi
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Rutab har ett brett utbud av genomföringar som skulle kunna funka till ändamålet
http://rutab.se/produkter/trs-rutaseal%C2%AE
Har använt dessa genomföringar till bra mycket mer än i yrketsutförande i min elfirma.
Lycka till och självklart finns det andra som liknar dessa och är lika bra.
Men en tumregel brukar vara inom el , vita och grå produkter för inomhusklimat och svart mer uv-beständigt.
http://rutab.se/produkter/trs-rutaseal%C2%AE
Har använt dessa genomföringar till bra mycket mer än i yrketsutförande i min elfirma.
Lycka till och självklart finns det andra som liknar dessa och är lika bra.
Men en tumregel brukar vara inom el , vita och grå produkter för inomhusklimat och svart mer uv-beständigt.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
-
LasseTh
- Guzziåkare
- Mina motorcyklar: BMW R100R
Norton 650ss - Ort: Mariestad
Hej och tack för tips.
Nu skall det nog ordna sig.
Lasse
Nu skall det nog ordna sig.
Lasse