Läckande bensinkran Stornello.

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av GuzziKungen »

Killen från Norrland skickade mig specialgummi för att täta kranarna på Stornellon , men
resultatet (säkert p.g.a mig själv) blev inte bra :cry:
Så nu har jag ledsnat och skulle vilja ha tipps på var jag får tag på nya (2st).
På denise finns kranar till V7 som liknar , är dom detsamma.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av cumber »

Jag köpte 2 nya från Guzzino.com
Kranarna http://www.guzzino.com/fuva90de10.html
Packningar http://www.guzzino.com/fuvawa75sp.html

Kranarna kostar en del. Det är viktigt med att de är vända med anslutningen
åt rätt håll och framförallt gängningen 12 x 1 mm.
Men eftersom de enligt beskrivningen passar ett antal modeller så
går det kanske att hitta billigare.

Om du beställer så beställ gärna några fler packningar.
Kan behövas olika många för att få kranarna åtdragna och pekande åt rätt håll.
Cumber
Stornello 125 -71
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av GuzziKungen »

cumber skrev:Jag köpte 2 nya från Guzzino.com
Kranarna http://www.guzzino.com/fuva90de10.html
Packningar http://www.guzzino.com/fuvawa75sp.html

Kranarna kostar en del. Det är viktigt med att de är vända med anslutningen
åt rätt håll och framförallt gängningen 12 x 1 mm.
Men eftersom de enligt beskrivningen passar ett antal modeller så
går det kanske att hitta billigare.

Om du beställer så beställ gärna några fler packningar.
Kan behövas olika många för att få kranarna åtdragna och pekande åt rätt håll.
Tack, skall genast titta efter :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av GuzziKungen »

Cumber , vet du hur lång leveranstiden är?
Beställde kranar och packningar därifrån.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av cumber »

Nej, det minns jag inte. Det var några år sedan jag köpte kranarna.
Men jag tror inte det tog speciellt lång tid. De verkar seriösa i vad de gör.
Och har alltid svarat mig snabbt på mail när jag ex vis eftersökt brytarspetsar.
Cumber
Stornello 125 -71
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av cumber »

GuzziKungen, hur har det gått med bensinkranarna?
Cumber
Stornello 125 -71
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av GuzziKungen »

Tack för att du frågar , men jag har kört fast.
Skall försöka en en gång att täta dom.
Någon här som vet vad man skall ha för gummi som tål bensin?
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av cumber »

Nitrilgummi. Se pdf-filen http://www.autotech.se/mvif_online/pdf/ ... 220_01.pdf
Där står det en del.

Jag minns att jag köpte något som jag gjorde ny packning till tanklocket av. Det var inte nitrilgummi.
Utan något "sämre". Men jag räknade kallt med att tanklocket inte var lika utsatt som en bensinkran.
Cumber
Stornello 125 -71
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Läckande bensinkran Stornello.

Inlägg av GuzziKungen »

Hej.
Nu har jag varit till Kuntze http://www.kuntze.se , där fanns mer gummisorter än vad jag ens
kunde drömma om.
Dessutom så var servicen helt superb , fick t.o.m hjälp att stansa ut några gummibitar :D
Så nu är det krångliga tillbakameket kvar ,håll tummarna för att det blir tätt :?
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar