Sida 1 av 1
Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 05 maj 2012, 13:35
av GuzziKungen
Killen från Norrland skickade mig specialgummi för att täta kranarna på Stornellon , men
resultatet (säkert p.g.a mig själv) blev inte bra
Så nu har jag ledsnat och skulle vilja ha tipps på var jag får tag på nya (2st).
På denise finns kranar till V7 som liknar , är dom detsamma.
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 05 maj 2012, 17:04
av cumber
Jag köpte 2 nya från Guzzino.com
Kranarna
http://www.guzzino.com/fuva90de10.html
Packningar
http://www.guzzino.com/fuvawa75sp.html
Kranarna kostar en del. Det är viktigt med att de är vända med anslutningen
åt rätt håll och framförallt gängningen 12 x 1 mm.
Men eftersom de enligt beskrivningen passar ett antal modeller så
går det kanske att hitta billigare.
Om du beställer så beställ gärna några fler packningar.
Kan behövas olika många för att få kranarna åtdragna och pekande åt rätt håll.
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 05 maj 2012, 17:21
av GuzziKungen
cumber skrev:Jag köpte 2 nya från Guzzino.com
Kranarna
http://www.guzzino.com/fuva90de10.html
Packningar
http://www.guzzino.com/fuvawa75sp.html
Kranarna kostar en del. Det är viktigt med att de är vända med anslutningen
åt rätt håll och framförallt gängningen 12 x 1 mm.
Men eftersom de enligt beskrivningen passar ett antal modeller så
går det kanske att hitta billigare.
Om du beställer så beställ gärna några fler packningar.
Kan behövas olika många för att få kranarna åtdragna och pekande åt rätt håll.
Tack, skall genast titta efter

Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 06 maj 2012, 13:13
av GuzziKungen
Cumber , vet du hur lång leveranstiden är?
Beställde kranar och packningar därifrån.
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 06 maj 2012, 15:01
av cumber
Nej, det minns jag inte. Det var några år sedan jag köpte kranarna.
Men jag tror inte det tog speciellt lång tid. De verkar seriösa i vad de gör.
Och har alltid svarat mig snabbt på mail när jag ex vis eftersökt brytarspetsar.
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 19 jun 2012, 08:01
av cumber
GuzziKungen, hur har det gått med bensinkranarna?
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 19 jun 2012, 12:50
av GuzziKungen
Tack för att du frågar , men jag har kört fast.
Skall försöka en en gång att täta dom.
Någon här som vet vad man skall ha för gummi som tål bensin?
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 19 jun 2012, 15:45
av cumber
Nitrilgummi. Se pdf-filen
http://www.autotech.se/mvif_online/pdf/ ... 220_01.pdf
Där står det en del.
Jag minns att jag köpte något som jag gjorde ny packning till tanklocket av. Det var inte nitrilgummi.
Utan något "sämre". Men jag räknade kallt med att tanklocket inte var lika utsatt som en bensinkran.
Re: Läckande bensinkran Stornello.
Postat: 02 jul 2012, 12:49
av GuzziKungen
Hej.
Nu har jag varit till Kuntze
http://www.kuntze.se , där fanns mer gummisorter än vad jag ens
kunde drömma om.
Dessutom så var servicen helt superb , fick t.o.m hjälp att stansa ut några gummibitar
Så nu är det krångliga tillbakameket kvar ,håll tummarna för att det blir tätt
