Hej!
Under de monsunregn som drabbat mellansverige på sistone stod min 1000 SP stilla. Fick ge batteriet en laddning för att få igång den. Jag noterar nu att den tidigare silkeslena (nåja) gången förbytts mot en tydligt ojämn motorgång som märks tydligast under 3000 rpm. Tomgången är också opålitlig. Den går som den ska vid gaspådrag. Elektronisk tändning är monterad av förre ägaren.
Någon som har förslag på vad detta skulle kunna handla om?
Ojämn motorgång
Moderator: Moderatorer
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 581
- Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
- Ort: Karlstad
Re: Ojämn motorgång
Original kabelskor (skärmade med en metallkapsel) på tändkablarna? Byt mot vad som helst eftersom de är ökända för att ge överslag..
Orenheter i bensinen? Dränera flottörhusen.
Överslag i elledningar till elektroniska tändningen? Spraya alla kablar (inklusive högspänninsdito) med WD40 eller motsvarande.
Där tog mina förslag slut...
Orenheter i bensinen? Dränera flottörhusen.
Överslag i elledningar till elektroniska tändningen? Spraya alla kablar (inklusive högspänninsdito) med WD40 eller motsvarande.
Där tog mina förslag slut...
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
-
Olle E
- UppKomling
- Inlägg: 12
- Blev medlem: 03 aug 2011, 08:34
- Mina motorcyklar: V7 spec -71, 1000 SP -81
Re: Ojämn motorgång
Hojen läkte i det solsken som alltid följer på regn, för att på nytt sjukna efter nattens skurar. Ska kolla av listan med förslag, tack för det!