Styrlås

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Styrlås

Inlägg av Mikko »

Har surfat runt lite för att hitta styrlås till en V50 mark III. Jag hittar ett lås som verkar vara universal och ett som är specifikt för Honda.
Hur skiljer de sig? (på bilderna ser de båda ut som ett vanligt Neimannlås)
Vilket av låsen bör passa i en V50?

hälsn
Mikko
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: Styrlås

Inlägg av Janne G »

Hej Mikko,
det följde inte med några bilder!
Gusse
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Styrlås

Inlägg av Mikko »

Exempelvis här kan man se de olika typerna, men jag vet som sagt inte vad som kan tänkas passa en V50 mark III.

http://webshop.maxmc.se/las/

http://www.touringbutiken.se/index.php? ... 37_286_587

hils
Mikko
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Styrlås

Inlägg av cumber »

Jag föreslår att du gör på samma sätt som jag gjorde när jag behövde ett nytt till min lilla Stornello, eftersom det inte fanns några nycklar kvar.
Jag tog helt enkelt bort det befintliga och jämförde det med bilden (tagen ur Addemoto's katalog).
Då var det enkelt att konstatera att det var låset på den vänstra bilden som skulle passa.
Bilagor
Styrlås.jpg
(148.32 KiB) Nerladdad 87 gånger
Cumber
Stornello 125 -71
Skriv svar