Sida 1 av 1
Styrlås
Postat: 06 feb 2013, 21:31
av Mikko
Har surfat runt lite för att hitta styrlås till en V50 mark III. Jag hittar ett lås som verkar vara universal och ett som är specifikt för Honda.
Hur skiljer de sig? (på bilderna ser de båda ut som ett vanligt Neimannlås)
Vilket av låsen bör passa i en V50?
hälsn
Mikko
Re: Styrlås
Postat: 07 feb 2013, 19:48
av Janne G
Hej Mikko,
det följde inte med några bilder!
Re: Styrlås
Postat: 07 feb 2013, 23:00
av Mikko
Exempelvis här kan man se de olika typerna, men jag vet som sagt inte vad som kan tänkas passa en V50 mark III.
http://webshop.maxmc.se/las/
http://www.touringbutiken.se/index.php? ... 37_286_587
hils
Mikko
Re: Styrlås
Postat: 08 feb 2013, 22:27
av cumber
Jag föreslår att du gör på samma sätt som jag gjorde när jag behövde ett nytt till min lilla Stornello, eftersom det inte fanns några nycklar kvar.
Jag tog helt enkelt bort det befintliga och jämförde det med bilden (tagen ur Addemoto's katalog).
Då var det enkelt att konstatera att det var låset på den vänstra bilden som skulle passa.