Oljeläckage kardan
Moderator: Moderatorer
-
guzziake
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 107
- Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
- Ort: Brålanda
Oljeläckage kardan
Hej! Det läcker olja från kardanen på min Griso -06. Monterade av hjulet o konstaterade att det läcer från packboxen som sitter mot hjulet. Hur göra???? Någon som vet???? MVH Åke
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Oljeläckage kardan
Har den varit inne för åtgärd på Garantin för detta tidigare? för vad jag vet skall detta åtgärdas på Garantin min blev det och jag vet flera som det gjorts på
Kjelle
Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
-
Janne G
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 253
- Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
- Ort: Torslanda
Re: Oljeläckage kardan
Hej, jag pysslade med detta sommaren 2011 på min V11-00 och köpte då en ny packning och en o-ring samt drog de åtta bultarna med loctite. Det har fungerat som det skall sedan dess. Det här fixar Du själv om Du kan skruva. Om det är samma sving och kardan på Din (CARC?) vet jag inte.
Gusse
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Oljeläckage kardan
Nix det är inte likadan kardan på dessa hojar och det skall vara ett recall Garanti från fabriken på detta fel.
Kjelle
Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
-
guzziake
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 107
- Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
- Ort: Brålanda
Re: Oljeläckage kardan
Den är köpt ny hos Marcussens mc utanför Halmstad. Vet inte om det är åtgärdat på garantin, men nu har det ju gått ett antal år sedan ny. Får väl ringa honom o fråga. V11 -00 hade väl den gamla typen av kardan? Kom inte den nya typen 2004-2005 nånting.
-
guzziake
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 107
- Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
- Ort: Brålanda
Re: Oljeläckage kardan
Garantiåtgärd efter så många år. Är det möjligt?
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Oljeläckage kardan
Mitt förslag är att ringa runt till tex Biscaya, Italiabike och fråga det kostar inget.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
-
guzziake
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 107
- Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
- Ort: Brålanda
Re: Oljeläckage kardan
Enligt marcussens mc är den utbytt på garantin. Den har stått still så länge innan jag blev ägare så packboxen har torkat. Får höra med mek. på Biscaya om man klarar o byta själv. annars är det bara att ta med klumpen o besöka dem. Packbox finns på lager. Inte dåligt.
-
musse
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 132
- Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
- Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64 Crescent 1164 Jetline 61
- Ort: Vetlanda
Re: Oljeläckage kardan
Hej Packboxen i slutväxeln byter du själv med lite vanlig händighet.Ett tips en aning diskmedel på utsidan av packboxen så glider den lättare dit
M.V.H. Musse
M.V.H. Musse
T-5 Forewer
-
guzziake
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 107
- Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
- Ort: Brålanda
Re: Oljeläckage kardan
Hej igen! Plockade idag av hjulet för att byta packbox. Upptäckde då att det stora hjullagret innanför packboxen är skrot! Kardanen kan knappast vara bytt på garantin. Under 800 mil på mätaren. Kanske Biscaya kan hjälpa mej. Tänkte ta en tur till Öland tillsammans med dotter o svärson. Kan man hyra en mc på Bike? Någon som vet?